Det är upp till var och en att ta beslut om informationen man får. Får man inte någon information går man på hörsägen eller skiter i vad det innebär. Jag är helt emot att man skall ignorera tokstollar oavsett om det är nazister eller veganer. Släpp fram dom och argumentera emot dom så får man ett bra underlag att ta beslut. Det som hände före 2:a världskriget var just tystnaden ang. nazismen som gjorde att dom sakta växte och plötsligt vann valet. Nää fram med det.
Jag har aldrig påstått att man inte skall agera i frågor som djurhållning, etik, miljöfrågor, vildfångat etc. etc.
Tvärtom är det väl jag i Sverige som i åratal har tjatat om att akvarieorganisationer och branschorganisationer skulle ta tag i dessa frågor. Jag har tjatat på akvarieorganisationer, jag har sammankallat till möten - men det är att stånga sin panna blodig. Jag hade faktiskt uppe just denna skrift på styrelsemötet i NCS förra hösten utan att det blev någon som helst respons.
Vad jag vill är att vi själva skall ta initiativet och agera aktivt i frågor som dessa.
Vad jag inte vill är att vi skall hamna i ett skyttegravskrig med en organisation vars syfte är att förbjuda akvariehobbyn.