ChristianAlfredsson
Idag fick jag den i brevlådan. Kom gärna med konstruktiv kritik.
Det är tex lite förändringar i layout för att få med mer text på mindre yta.
Peter_A_F
Hoppas att det dyker ner en i min låda också... väntar med spänning!
Wilhelm
Var ute o hämtade den nyss!
Plastfickan med medlemskortet var inbrottssäker!
StefanL
Fick både ettan och tvåan idag! Härligt! Visste inte om att jag glömt betala in förrän jag såg mitt namn i lista över medlemmar som skulle förlora funktioner på sajten...hua! Nu är man med igen...gött!
Fin helgläsning blir det!
Lutt
Jag fick min med, har bara kollat igenom den lite snabbt så jag får läsa mer till helgen.
Anders-i-Askim
Tidningen kom för en timme sedan.
Första intrycket är mkt lovande. Kul läsning väntar.:)
Aqua_Max
Fick CB nr 1 och 2 samt medlemskort idag. Har ej hunnit läsa ännu, men ser lovande ut, speciellt filtreringens ABC. Har bara skummade igenom lite snabbt än så länge.
Gällande textstorlek i CB 2/2009 undrar jag om det var tänkt att sidan mellan 34 och 36 var avsedd att tryckas i större planchstorlek, exempelvis A2, för att texten och bilderna skulle bli lagom stora för att sätta upp på en vägg?
Gällande mittenuppslaget tycker jag det var ledsamt att den nedersta bilden var kraftigt beskuren och utfälld över två sidor så att den ena jullen fick klammern i nacken och vecket i ögat. Den fina känslan i bilden försvann. Bilden finns i alla fall att se digitalt här på Ciklid.se, men jag rekommenderar att ta extra hänsyn till layouten om vinnarbilder i fototävlingen fälls ut över flera sidor i framtida CB.
Micke-H
Hejsan
Idag fick jag tidningen med mitt medlemskort.... :-) ,
men när jag kikade på det vita pappret som följer med tidningen så var adressen som står på, adresserad till en kille som heter Magnus Mattiasson i Borås ?
Hoppas han fått tidningen iaf .
Medlemskortet var alltså rätt adresserat och det har posten gått på.
Hälsningar Micke H i Västerås
imported
Micke Hejsan
men när jag kikade på det vita pappret som följer med tidningen så var adressen som står på, adresserad till en kille som heter Magnus Mattiasson i Borås ?
Du kan nog vara lugn att Magnus Mattiasson har fått sitt ex för han är medlemsansvarig i våran förening.
StefanL
Micke Hejsan
Det är returadressen om ingen finns på den adress som ciklidbladet skickas till. Det är Mattias som håller i skutan när det gäller medlemmarna och adresser.;)
Min egna adress stod på plasten...
ChristianAlfredsson
Fick CB nr 1 och 2 samt medlemskort idag. Har ej hunnit läsa ännu, men ser lovande ut, speciellt filtreringens ABC. Har bara skummade igenom lite snabbt än så länge.
Gällande textstorlek i CB 2/2009 undrar jag om det var tänkt att sidan mellan 34 och 36 var avsedd att tryckas i större planchstorlek, exempelvis A2, för att texten och bilderna skulle bli lagom stora för att sätta upp på en vägg?
Gällande mittenuppslaget tycker jag det var ledsamt att den nedersta bilden var kraftigt beskuren och utfälld över två sidor så att den ena jullen fick klammern i nacken och vecket i ögat. Den fina känslan i bilden försvann. Bilden finns i alla fall att se digitalt här på Ciklid.se, men jag rekommenderar att ta extra hänsyn till layouten om vinnarbilder i fototävlingen fälls ut över flera sidor i framtida CB.
Notis tagen om uppdragning av bilder.
Sidan 35 fick vi bara texten i mitten som en bild. För att illustrerar har Joakim Draktoft letat reda på bilder. Jag vet att stilen är lite, men bilden höll inte för mer.
Ola-Svensson
Nej, det är vad ett program för fylogenetisk analys producerar. Det är till för att trycka i vetenskapliga tidskrifter. Vi hade kanske kunnat dra upp det över hela sidan men jag tror inte upplösningen duger för det och då hade vi inte kunnat ha bilder.
jarinen
Trevligt nummer! en diger artikel om filtrering är en önskeartikel och nu är den här, verkar bra, skall läsa den med intresse endera dagen.
Mvh Jari
malawijanne
Ja jag tycker att det är sällan bladet är bra, men detta numret var bra, och det var Patriks artikel om filter som vägde upp det, den var ruskigt bra pedagodisk, ja till och med jag fattade vad det var han skrev om.
Sedan håller jag inte med om alla saker han skrev.
Men det har vi ventilerat jag och patrik, har det inte varit på ciklidstämmorna så har det varit på tysklandsresa när vi har inmundat div läskeblask.
lite roligt var det när jag läste kommentaren från Patrik,(Det här filtret är så bra för det behöver aldrig göras rent), och i dom flesta fall så reser jag ragg när jag hör det, patriks kommentar.
Ja eftersom jag inte gjort rent mina filter på 15 år så tror jag att jag är en utav dom som fällt den kommentaren, men Patrik är grym på att hålla masken, han bara fortsätter att argumentera på det han tror på:):).
Ja jag vill inte kapa tråden, för då får jag bastning från Ola:(.
Så att jag öppnar en ny tråd istället.Janne
Orppo
Mina första CB har landat 1&2,trevligt!
Läste i genom hastigt vid middagsbordet!
Har gömt de i bokhyllan,och i morgon bitti ska jag läsa de lite mer grundligt.
Dessa är mina första CB och de skall jag spara.
Visade de för Särringen och var stolt över dessa,hon tyckte att jag var en nörd såklart.
Tack brevbäraren(och redaktionen CB) för lite najs helgläsning!
Blåkrabban gillar jag skarpt!:D
Olorin
Nu har även jag fått tidningen. Tycker det var ett trevligt nummer. Albins pumptest som jag själv medverkade med några testpumpar till tycker jag skulle kunna vara något som man skulle kunna göra någon slags liten databas på forumet av så att man även kan knappa in andra pumpar efterhand. Man kan ju lätt räkna ut det, men själv är jag intresserad av förhållandet watt/liter pumpvolym.
Kjell-Fohrman
Som vanligt verkar det vara ett riktigt bra nummer - har inte hunnit läsa de enskilda artiklarna ännu så jag kan kommentera dom.
Christian efterlyser synpunkter på layouten - det mest tycker jag är bra men en sak gillar jag inte alls. Nämligen i vissa artiklar är i 2 spalter - det är inte snyggt och viktigast av allt, det gör det mer tungläst.
Mattias777
Har läst artikeln om filtrering av Patrick och den var omfattande och interesant =) Sen läste jag även om xenotilapia longipinis och den var med interesant. Kan tänka mig att dessa kommer kosta en hel del i början:P
oaken
Tycker också det var ett bra nummer :)
ChristianAlfredsson
Kjell Som vanligt verkar det vara ett riktigt bra nummer - har inte hunnit läsa de enskilda artiklarna ännu så jag kan kommentera dom.
Christian efterlyser synpunkter på layouten - det mest tycker jag är bra men en sak gillar jag inte alls. Nämligen i vissa artiklar är i 2 spalter - det är inte snyggt och viktigast av allt, det gör det mer tungläst.
Ola bestämmer ju själva layouten men att enbart köra 3-spalt är inga problem. Det är som bonus lite lättare att sätta bilder i 3-spalt jämfört med 2-spalt.