du har ju aquawarehouse i obbola http://www.aquawarehouse.se/
Dock är inte nls något foder jag skulle rekomendera till trophar pga att det är väldigt långt ifrån deras naturliga kost. Men till andra fiskar tror jag att det är ett bra foder. Testar det själv till bland annat discus men inget jag ens skulle fundera på till trophar.
Enligt innehållsförteckningen på Tropicals Spirulina Super Forte och NLS Spectrum Cichlid Formula skiljer sig de inte mycket åt.
NLS:en är mer specificerad det går t.ex. att läsa att det innehåller: Krill, sill (herring), vetemjöl, algmjöl, sojamjöl, fiskolja spirulina, vitlök. Sammansättning: 34% protein, 5% fett, 5% fibrer och 9% mineraler (aska).
Det som går att utläsa på Tropicals Spirulina Super Fortes förpackningen är: Fisk & fiskprodukter, spannmål, veg. proteinextrakt, blötdjur & kräftdjur, veg. biprodukter, alger, oljor och fetter. Sammansättning: 48% protein, 6% fett, 3% fibrer och 7% mineraler (aska).
Vid en sådan här jämförelse tycker inte jag man kan säga att NLS är långt ifrån troffarnas naturliga föda i förhållande till Tropicals Spirulina - snarare tvärtom. Men inget av fodren påminner särskilt mycket om troffarnas naturliga föda alger.