Ola Så är det rätt uppfattat att de som är vanliga i Sverige är halfmoon av "dålig kvalitet" då fenstrålarna oftast är böjda neråt så att de inte kan spänna ut dem som på din bild?
Vill inte använda ordet "dålig" kvalitet, men visst man får vad man betalar för och i Sverige är "ingen" beredd att betala det pris som de bästa kostar.
Det räcker att bege sig till en Betta-auktion i Tyskland/Holland så betingar en Betta av någorlunda kvalitet ett styckpris på några hundralappar, för de bästa får man punga ut med tusenlappar.
Utan att veta det skulle jag tro att priset för förstklassiga exemplar i Asien (där marknaden är mycket större än i Tyskland/Holland) är ännu högre.
Är alltid oerhört impad av kvaliten på Bettorna i Asien och jag hade nog tagit mig en funderare på om jag skulle börja med sådana. Det tråkiga är som sagt att ingen frågar efter kvalitet här så det känns meningsfullt att sälja sådana här. Ni som är Goldmedlemmar på Zoopet (ursäkta reklamen:I)- kolla in i Zoopets stora fotoarkiv för där finns foton i rätt stort format (1250 pixlar) på Aquaramavinnarna i samtliga av de 32 Betta-klasserna. Jag tror att det var ca. 600-700 "Betta-deltagare" i tävlingen.
Lutt har ju lovat att skriva en artikel om flowerhorn till Ciklidbladet men saknar foton. Har du möjligen tillgängliga foton Kjell?
Så länge det rör sig om mina egna foton så är det inga problem.