Kjell Samtidigt som den vanliga mässan så arrangerar det tyska ciklidsällskapet en tävling/utställning om det snyggaste akvariet - de har även inbjudit svenskar om att vara med att tävla.
Tänkt är då att man talar om för arrangörerna vilken storlek på akvariet man vill ha. Inredningen kan man då ha med själv eller så kontaktar man arrangörerna och beställer inredningsmaterial och den teknik man behöver (från Zoo Zajacs sortiment). Det levande dvs fisk och växter får man ha med själv. Man måste dock få igång akvariet dagen innan mässan öppnar och kan först plocka ned det på söndagkväll - så det passar nog inte att åka med bussresan ner. Man får också ett visst ekonomiskt bidrag för att man ställer ut.
Okej, det funkar nog inte.
Men vad jag är sugen att sätta upp en balja liknande den som bara kom tvåa på våran utställning som vi hade i dina lokaler Kjell.
Tänk er vit korallsand med vita faxe stenar, en blå bakgrund, ca 5 hannar och ca 10 honor av mina rödaste hongie, lägg till en 10 hannar med riktigt röda firefish hannar sedan dom rödaste honorna jag har utav firefishen kan bli en ca 10 honor med bra färg, sedan komplettera upp baljan med några rödzebra,ja utav tidigare erfarenhet från duisburg så tycker jag inte att det har varit vasst med ciklider,så man har en bra chans med det konceptet.
Hm, jag kanske skulle söka lite sponsorpengar från ncs eller göteborgsciklidgrupp, ja jag kommer ta mig en riktig funderare.
Men eftersom jag lägger ut kroken här på forumet, så kanske det finns någon i styrelsen för ncs som ser det.Janne