jinnarparen Imponerande samling cronan! Har själv börjat vika av från CA vägen, så nu finns det ett tanganyika kar och ett kar med scalarer hemma i Genarp. När jag såg din C. Azureus hane så kom jag till slut på vad jag skall ha för malawi, Azureus - en gammal favorit. såg dem 1a gången i början på 80-talet i Arlövs zoo, där de kostade helt enorma 60:-/st, det tyckte jag var dyrt den gången.
Cronan Tack jinnarparen. Hade inte tänkt köpa C.Azureus men när jag såg de WF hanarna som är pappor till mina djur var jag såld. Dock sålde butiken dom under ett helt annat namn men det är en annan historia. Hade det bara varit nån annan bakom kamran plus en bätre kamra så hade man verkligen sett hur snygga dom är(skyller på kamran så slipper man jobbet med att förbätra sina kunskaper). Dessutom är dom grymt roliga att sitta och titta på. Har 3 hanar alla är utfärgade och det funkar kanon inga störe bråk.
jinnarparen Hade det bara varit nån annan bakom kamran plus en bätre kamra så hade man verkligen sett hur snygga dom är(skyller på kamran så slipper man jobbet med att förbätra sina kunskaper). hmm, är det rätt om jag tolkar detta som en inbjudan att komma hem till dig med kameran och mina blixtar. Hur stort har du de i när du har 3 utfärgade hanar?
cichlids4fun Imponerande samling cronan! Har själv börjat vika av från CA vägen, så nu finns det ett tanganyika kar och ett kar med scalarer hemma i Genarp. När jag såg din C. Azureus hane så kom jag till slut på vad jag skall ha för malawi, Azureus - en gammal favorit. såg dem 1a gången i början på 80-talet i Arlövs zoo, där de kostade helt enorma 60:-/st, det tyckte jag var dyrt den gången. nu kanske du är sugen på att stanna i tanganyika affärer i tyskland ;)
Cronan hmm, är det rätt om jag tolkar detta som en inbjudan att komma hem till dig med kameran och mina blixtar. Hur stort har du de i när du har 3 utfärgade hanar? Det var en solklar inbjudan:). Dett är ett 540l kar och dom går med P.milomo och rödrubin.
jinnarparen nu kanske du är sugen på att stanna i tanganyika affärer i tyskland ;) Om de har substratlekare så kan jag tänka mig att stanna. Det finns en del arter jag skulle vilja prova. Förresten, featherfins hade också varit fint att testa
jinnarparen Det var en solklar inbjudan:). Dett är ett 540l kar och dom går med P.milomo och rödrubin. Vi får väl se till att det blir av, jag sätter alla blixtbatterier på laddning!
Cronan Några bilder från i kväll. Börjar med Malawi cikliderna. Pseudotropheus saulosi F1 hane 31454 Protomelas taeniolatus F1 hane. Hade vän över på besök som syslat med malawi i många år. Han var väldigt imponerad av denna hane sa att det var det rödaste han någon sin sett:). Gjorde mitt bästa för att gör a fisken rättvissa vet ej om jag lyckades:I 31455 Copadichromis azureus F1or försökte få en bild på alla tre hanarna lyckades nästan iaf. 31456 Och så en bild på en av mina Röd rubin hanar. Kan inte bestäma mig om jag gillar denna hane bäst eller min andre som har betydligt blåare huvud. 31457
Cronan Missade att jag hade en bild till på en av mina Metriaclima estherae honor. Har börjat få fram ganska så röda honor nu. 31459 Också tar vi tanganyika karen. Dock går där fortfarande malawi i detta kar men ska bli lite nytt i veckan och då blir det till 95% tanganyika. 31458 Och några bilder på mina Petrochromis polyodon 31460 31461
Cronan 31462 Också en bild på en av mina Petrochromis sp. "moshi yellow" har börjat färga om lite åt det gula hållet. Dock tror jag nog att dom hade färgat ut tidigare om dom inte gick med 2 till 3 gånger så stora polyodon. 31464
Cronan Avslutar med lite CA-bilder Börjar med mina V.bifasciata Rio chacamax lekte för första gången förra veckan och har nu yngel dock ej frisimmande än. Kan ju säga att pappa chacamax är inte snäll mot någon som kommer in på deras revir bet sönder en av malarna med ett grymt anfall. Honan var väldigt färglös c.a 2-3 veckor innan dom lekt men efter leken färgade hon ut ganska snabbt igen. 31465 31466 Och till slut en bild på min Amphilophus citrinellus hane. 31467
RobinH Avslutar med lite CA-bilder Börjar med mina V.bifasciata Rio chacamax lekte för första gången förra veckan och har nu yngel dock ej frisimmande än. Kan ju säga att pappa chacamax är inte snäll mot någon som kommer in på deras revir bet sönder en av malarna med ett grymt anfall. Honan var väldigt färglös c.a 2-3 veckor innan dom lekt men efter leken färgade hon ut ganska snabbt igen. 31465 31466 Och till slut en bild på min Amphilophus citrinellus hane. 31467 Läckert Magnus:).. Bifasciatorna e hur fina som helst!
DaRe Jag skulle gärna se fler bilder på Bifasciata hannen! Ser fint mönstrad ut och fint formad. Fin överhuvudtaget!
Cronan Jag skulle gärna se fler bilder på Bifasciata hannen! Ser fint mönstrad ut och fint formad. Fin överhuvudtaget! Ska försöka ta några bilder när han vissar vem som är kung i karet. Har dragit ner en hel del på CA-cikliderna men bifasciatorna kommer jag nog aldrig att göra av med.
Cronan Läckert Magnus:).. Bifasciatorna e hur fina som helst! Tack Robin kan bara hålla med dom är kanon snygga.
Cronan Så då har man varit på nols och det var precis så bra som folk har sagt. Mycket fisk många kar väldigt bra service och jäkligt trevligt bemötande. 10 av 10 i betyg. Blev det någon fisk då? Jadå här kommer listan vad som inhandlades. Fån Tanganyika blev det följande arter : A. compressiceps Mutondwe yellow head, L. ocellatus gold, Tanganicodus irsacae Moba och Cyprichromis leptosoma Chituta neon. Här kommer några bilder från i kväll. A. compressiceps Mutondwe yellow head 31520 L. ocellatus gold 31521 Och så blev det en malawi ciklid. Man får väll kalla den det fast dom aldrig har sett till i sjön. Aulonocara "fire fish" 31522
Cronan Blev några bilder till i kväll. Först min favorit firre här hemma. V.bifasciata Rio chacamax hane och hona. 31523 31524 Och sen några malawi bilder 31525 31526
Banderad Blev några bilder till i kväll. Först min favorit firre här hemma. V.bifasciata Rio chacamax hane och hona. 31523 31524 Och sen några malawi bilder 31525 31526 Grymt fina Chacamax Cronan! Den hannen börjar visa lite respekt nu. Hur stor är han? Även Tanganyikorna var fina. Occelatusen är en fisk med karaktär. Stoppa ner handen där när de känner sig hemma och du lär bli attackerad av hannen..... /Jocke