Nu finns det 2 post och två svar. Vilket?
De klarar sig nästan garanterat i två stora baljor och det är enklare men om du vill minimera risken att fisk ska dö så packar du dem en och en. Malarna har däremot inte ihjäl varandra.
Du kan ju undvika att ha båda mainganohanarna i samma balja. En mellanväg är att packa de fyra hanarna en och en och ha resten i en större balja som du håller relativt mörkt (mindre slagsmål - även honor slåss).
Men som sagt, det är relativt riskfritt ha ha dem i samma balja, men ännu säkrare att packa en och en. Tar det en massa extra tid osv. och du inte får ork över att ta hand om fisken när du kommer fram osv. är det inte alltid bäst att gå på "det bästa" - det bekvämaste har sina fördelar det också även för fiskarna.
Personligen hade jag nog knökat ner all fisk i en balja som jag ställt med bubbel i ett helt mörkt rum när jag kom fram men jag påstår inte att det är "det bästa" eller minst stressande :) Däremot kan man i lugn och ro hålla på med akvariet medan firrarna faktiskt har det rätt bra i baljan i mörkret.