pontus Pm funkar jätte bra om man sk agöra upp deals, eller telefon fins det en gammal uppfining som heter tror jag. MVH / Pontus
FI a typ 28 -30 cm på texas longola , texas bulu point samt red fin ubwari red bulu blir väl runt 26-26 tror jagBara en sån sak gör ju de här till nått att ha! Jag gillar stora firrar, skönt att slippa trycka näsan mot glaset för att se dem :)
specmats tycker om både stora och små firrar, synd att inte petro har nån art som blir mindre för mej, eftersom ja har svårt med ytterligare ett större kar i bostaden tyvärr..men skulle jag ha plats så blev det nog Trewavasae tror jag, de blir väl runt 18 cm!?
specmats över 20 var stort:) har sett fullvuxna några gånger men glömt bort storleken (det var visserligen ett tag sen). Famula blir visserligen mindre men ja tycker inte att de är så snygga-då har jag iof inte sett fullvuxna..
vibsn Har veldig lyst på famula red fin jeg også! Men i norge er det jo ingen tilgang. Da må jeg hente fra danmark.. Dyyrt :(
vibsn Ja da skal våre være i riktig size:) Han sett litt tendenser, men ikke fått noe lek ennå. Kan det ha noe med at det er for mange forskjellige arter i samme kar? Har moshi, longola yngel, tricolor, og macro i samme kar (720 liter)
Ola-Svensson om det är några problem var vänlig och radera det som stör dig Det har jag varken tid, ork eller lust med. ;) Jag förväntar mig bara att ni alla blir tydligare i fortsättningen.
Wilhelm Nu så börjar det bli en riktig bra petrochromistråd! Fina bilder och förhoppningsvis lite info om de olika arterna . Vad som krävs för att de ska trivas, osv. Att tala om vad de kostar i handeln eller vad frakten skulle kosta med bussgods eller flyg ser inte jag som ett problem, bara det inte blir smygannonsering! Det är min personliga åsikt. Hur många olika arter har du i dina burkar? Och vilken tycker du är intressantast?
Mattias777 jag ska försöka vara så tydlig jag kan och om någon vill prata priser på vad en petrochromisar tex kostar i utlandet / europa så ska jag hänvisa till min privata e mail men sen tycker jag att ni som forums värdar får säga till alla som är inne i denna tråden som inte har föravsikt att prata petrochromisar detta stör tråden och för dessa som brinner för ämnet petrochromisar !!!!!!!!! jag blir riktigt förbannad som du kanske har sätt !!!!! vidare en gammal bild från förr :) Härlig bild. Du har fått till det med ljuset och innredning verkar det som:) Sen lyser ju Bulu pointen upp tillvaron med sina härliga färger.
Bjorkman jag ska försöka vara så tydlig jag kan och om någon vill prata priser på vad en petrochromisar tex kostar i utlandet / europa så ska jag hänvisa till min privata e mail men sen tycker jag att ni som forums värdar får säga till alla som är inne i denna tråden som inte har föravsikt att prata petrochromisar detta stör tråden och för dessa som brinner för ämnet petrochromisar !!!!!!!!! jag blir riktigt förbannad som du kanske har sätt !!!!! vidare en gammal bild från förr :) Snyft!! :´( Vad vackra bilder!! mvh Björkman B( I väntan på Godot... eller snarare ett nytt akvarium...B(