Härligt Peter, det är tur att det finns sådana som dig så att även vi kan få se riktigt fina fiskar, hoppas att du lyckas att få dom att överleva, och kanske kan få till en balja med gula moshi röda redbulu och spetsar till det med dina bluegiant, ja som dom brukar skriva här foriumet, hatten av, ps malawijanne är också fruktansvärt imponerad
äntligen kom det lite petrochromisar :)
bara 1 st döda av totalt 52 petrochromisar det var rätt bra med tanke på 30 timmar i påsar :)
skickar några snabbt tagen bilder så länge jag vill att dom skall få lungn och ro så i nästa vecka någon gång kommer det lite bilder :P
ps detta är en hane som fick gå ensam så alla andra skall få lung och ro efter resan och inte bli jagade av denna 40 cm beast :)
en sak som förbluffade mig var att live har blue giant från fulwe grön lila röd stjärt & rygg fenor mot slutet av fenorna när dom blixtrar till detta kan man dock inte se på dessa bilder kanske sista bilden lite granna
fulwe kan jag kostatera är det ljusblåaste och kanske vackraste gianten i sjön
men mpimbwe blir mörk blå lila i kroppen och mycket snygg !!!
ska se om jag kan knäppa några bilder senare
4 giant från mpimbwe kom samt 9 st från fulwe
ps jag glömde en sak min dröm har gått i uppfyllese & det tog många år av hårt slit men det var det värt :)