japp hämtade i går från leasing :D
ang E Texas flame,Texas red fin och Texas red flame samma?
asså det är nog inte många som vet riktigt pga att dessa är sp och sällsynta mycket få bilder på flame på nätet samt lite info !!
flame är ett påhittat handelsnamn å kan vara samma fisk som texas red fin ubwari eller vanliga red fin ubwari
det som man kan se på dessa som dom kallar för flame är i alla fall att dom har extremt röda fenor och på dom få bilder jag sätt inte har spräckliga huvuden och dom säger att fångst platsen är i congo.
det vi vet är i alla fall att texas red fin ubwari har spräckliga huvuden och det har dessa från akvarieleasing . så är dessa texas flame ?
svårt att svara på i dagsläget men jag får väl ta och bena ut detta genom att beställa texas flame från en annan leverantör och ta reda på hur det ligger till :P
ps tillhör ubwari congo är det någon som vet ?
skulle det vara så att ubwari tillhör congo tror jag flame är vanliga red fin från ubwari men med extremt röda fenor
dom från akvarieleasing var extremt fina exemplar:D å det är kanske därför dom kallas för flame men som sagt var dom har spräckliga huvuden -
obs visar det sig att texas flame inte har sräckliga huvuden skall dom inte heta texas till att börja med pga att alla arter som har spräckliga huvuden har detta namnet
Intressant!, Märkligt att så stora sötvattenfiskar, som dessutom finns till försäljning inte har blivit vetenskapligt beskrivna*-)
Kan du inte beskriva hur du sköter den baljan med filter, vattenbyten osv, ser extremt rent ut med tanke på fiskmängden, måste va några kilo fisk?
Köpte du alla Texas som fanns på Leasing?
Dom blir inte piskade av Giant? E väll ganska lika i färg?
MVH/Henrik