Hej på er allihop.
Jag har följt denna tråd lite på avstånd då jag har ett stort intresse av Petrochromis. Det är lite synd att det skall vara så mycke "onödiga påhopp" som inte bidrar speciellt mycke till att främja denna hobby. Det är helt OK att man har olika åsikter och argumenterar för dessa, men snälla, försök att undvika påhopp...
Nåväl, jag håller för närvarande på att bygga en större tank där en del av mina tanganyikafirrar skall gå. Det jag undrar är om någon har erfarenhet av att hålla Petrochromis tillsammans med andra tanganyika. Hur blir det med aggressionerna osv. Jag har några grupper Pettrisar och en del Tropheus som kommer att få flytta in i den nya tanken när den blir klar. Har även lite N. Multifasiatus samt N. Olivaceus.
Bifogar en tidig bild på projektet. (Botten på väg in)
mvh
PerS
Hoj Per, i naturen så lever tropheus och petrochromis i symbios med varandara, pettrisarna skrapar rent på sediment och blottar algerna som troffarna sedan betar av , so troffar o pettrissar funkar utmärkt, många har problem vid matning för att pettrisarna är ju som svultna grisar jämt, men det är bara att utfodra på en stor yta, jag har aldrig haft nå problem med det, har inte provat multisar med pettrisar men kan inte tro att det skulle vara något problem, men substrat ruvare som N. brichardi och liknande är ju jäkligt tuffa när dom leker men annars tror jag inte det är något problem, har kört C.leptosomer med mina moshi och det är inet problem för utom när leptosomorna leker , då tror dom dom är Hulken och attackerar allt oavsätt storlek då får pettrisarna flytta sig do dom kommer som scuddmissiler o rammar dom stora moshina i sidan ;D
ser fram mot ditt projekt ser ut att bli et sjudundrande kar !
MVH / Pontus