:)
Otrolig historia egentligen :) Och Nsumbu har jag åxå köpt, bra å veta att dom är av hårt virke dom snygga elakingarna med det uppkäftigaste utseendet jag skådat på en sötvattens fisk.
Men jag har också hört att petrochromis ska vara känsliga, men inte lika känsliga som troffar för buken. Kanon tänkte jag så nu har jag börjat skaffa petrochromisar, japp tråka mig ni men det är sant ;) Ett naturligt steg i min egen utveckling och för att hålla intresset på topp med nya utmaningar.
Det är väll aggressionen som är det stora bekymret med petrochromis vad jag har förstått, Därav min plan att packa dem tätt.
Kommer att packa fisken tätt i mitt 720. 2-3 olika modeller av petrochromis, En grupp tropheus black, Callochromis, snäckisar och något mer. Ska fundera mer på om jag kan eller bör ha något mer i mitt akvarium. Kör mycket filter och byter mycket vatten, så det kommer att fungera kanon :)
Hör/läser hela tiden att Petrochromis e kräsna med vatten, lättstressade mm.
Mina erfarenheter stämmer inte så bra med den infon!
Har en ofrivillig apelsinciklidodling bakom min fasta Aquaterrabakgrund (trots att jag haft en stor apelsinciklid som "yngelätare" där).
Har hittat ett gäng levande yngel i ytterfiltret (eheim 2080), så jag har tagit bort silprylen på sugslangarna för att fånga fler.
Men förra veckan när jag skulle tvätta filtret hittar jag en liten halvdöd o utmagrat yngel av P.machro Nsumbu på ca3-4cm.
Trodde det va kört för den, så jag plocka upp den ur avloppet o la den i en för tillfället fisktom yngelbalja, tempen där e ca 6 grader lägre än i vattnet den levt i!
Nu en vecka senare har den ätit upp sig o e pigg:o