Ok!
Du menar att risken finns att troffarna blir för feta och får problem. Har inte funderat i de banorna.
Pontus kör redz, Nsumbu, trewavasae och moshi med några troffar, Muzi tror jag det är. Dom har då lekt nyigen. Men kör du blue giant kan det kanske bli övermatning av troffarna...
Får klura lite mer i ämnet!
Magnus Ska försöka svar med mina funderingar i skrift. Är tankar kring ämnet och inget som är skrivet i sten.
Som sagt det jag tänker på är hur mycket jag behöver mata mina vuxna pettrisar för att dom ej ska tappa hullet.
Det jag mena var att troffar och pettrisar gillar samma meny men att mängden skiljer dom åt.
Jag pratar om dom större modellerna av pettrisar som vuxna, skulle man mata troffar så med den mängden mat tror jag man skulle få problem med dem.
Jag matar mest med hikari excel så det är det fodret som jag grundar min tanke på.
Sen matar även jag med flakes mm men hikari är grunden.
Känns nästan att man kan övermata en stor pettris och komma undan med det (krävs nästan för att få denni bra kondition utan skarp panna eller insjunken buk)känns som mer gambling med en troffe.