maltandis Vilka snyggingar:) ,men va är det för fisk under Moshin (den på samma bild då:))[/QUOTE Det är en P sp. Texas red Ubwari :) Både under och över.
maltandis Fler av de stora fiskarna. Bild 1 og 2 Petrochromis famula Tembwe bild 3 og 4 Petrochromis sp. "texas red" Ubwari.
jhes Vilka snyggingar:) ,men va är det för fisk under Moshin (den på samma bild då:))[/QUOTE Det är en P sp. Texas red Ubwari :) Både under och över. Ops, det borde jag sett:I, tyckte det liknade en simochromis
maltandis Försöker få lite liv i tråden igen, så här e en bild på P. Macrognathus "Nsumbu", hane på ca. 20cm. Efter att ha sett lite macro irl o på bild tror jag att odlade ex. inte får samma extrema strutmun som dom får i sjön, beror nog på pellets vs algbetning Snygg firre, såna har jag ju med:) Tack för dom jhes Mina är 4-5 cm just nu.
jhes Snygg firre, såna har jag ju med:) Tack för dom jhes Mina är 4-5 cm just nu. Tack! Är dina också helt galna i mat, alltså mer galna än andra pettrisar? /Henrik
maltandis Tack! Är dina också helt galna i mat, alltså mer galna än andra pettrisar? /Henrik Ja, Macrosarna är de som har störst mage, och de går med mesiga red bulu på ca 10 cm.
DaRe P.Macrognathus "Nsumbu" i zambia Menar du att Green/Yellow som jhes har är Petrochromis macrognathus från Nsumbu? Du har en bild på denan i artregistret, eller är Sumbu inte detsamma som Nsumbu? Dvs din är Sumbu och jhes är Nsumbu? http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_art_fangstplats.php?ID=1240&fangstplats=Sumbu&fp=06 De liknar inte varann direkt?! Deelay, vet du om den bilden du har tagit som huvudbild är en från "katumbi point" eller "kambo ikola"? .
jhes Menar du att Green/Yellow som jhes har är Petrochromis macrognathus från Nsumbu? Du har en bild på denan i artregistret, eller är Sumbu inte detsamma som Nsumbu? Dvs din är Sumbu och jhes är Nsumbu? http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_art_fangstplats.php?ID=1240&fangstplats=Sumbu&fp=06 De liknar inte varann direkt?! Deelay, vet du om den bilden du har tagit som huvudbild är en från "katumbi point" eller "kambo ikola"? . Mina är samma som bilden på länken P. Macrognathus "Nsumbu" (kallas även för Green/Yellow), mina är unga F1 och Deelays bild är på VF. /Henrik
jhes Ok tack. Det var en riktigt snygg bild tycker jag. Hur stor var den då bilden togs? Tack! ca. 20cm och bara omkring året gammal.
maltandis Petrochromis sp. moshi "Bulu Mabilibili" F1 De här sju fick flytta idag, från en välfylld trut till ett litet 37-liters.
jhes De här sju fick flytta idag, från en välfylld trut till ett liter 37-liters. GRATTIS Hur många vuxna har du o fördelning hane/hona? /Henrik
maltandis GRATTIS Hur många vuxna har du o fördelning hane/hona? /Henrik Jag har 2+7 vilda och just nu 14 småttingar.
Emil Dålig bild men hittade dessa i nol. Man blir ju riktigt sugen. 6+10 ska det vara. //Peter Vad skulle han ha för dom?
Emil Vad matar ni era Petrisar med? jag kör med Sera Flora och hickari ciklid excel mini. En fråga till, Är det någon som har några bra tips om hur man ser kön på petrisar i storleken 7-12 cm? Tänkte jag skulle rensa ut lite hanar.
jhes Matar bara med hickari ciklid excel mini och medium. Sortera bara inte bort för många hanar för dom är duktiga på att sortera bort varandra:(! Vill oxå veta hur man skiljer på ungdjur, för jag ser då ingen skillnad på könsöppningen*-)