einar-V
Tack så mycket för svaren!Jag ska nog göra så som ni skriver Tack.Jo den brukar simma runt på rutan och söka efter alger.Ska jag verkligen spänna fast med gummiband äter inte gibbiceps upp gummibandet?
Putte-Ludde
Nej då, de är ingen fara!
LN
Hej einar V o välkommen till ciklidforumet:)
Om du misstänker att en firre inte mår bra i ett nystartat kar kan det bero på Nitrit.
En bra investering är att gå till din lokala akvarieaffär och köp ett Nitritdropptest.
Då kan du enkelt se om det är fel på vattnet.
einar-V
Jag ska nog köpa nitritdopptest.Min Gibbiceps börjar se piggare ut men den är ändå lite blek.Finns nitritdopptest på rolles akvariecenter?
LN
Har man en butik som heter rolles akvariecenter så borde man ha dropptest, det är ett standardtest. Men man vet ju aldrig så så affären en signal och fråga innan du tar dig dit
einar-V
Jag ska nog Kolla upp det men jag brukar inte ha något ärende till Luleå och det är 30mil dit så det är ganska dyrt att åka.Men nästa gång jag åker dit så ska jag köpa nitritdropptest.Eller så ska jag nog beställa.Hur mycket kostar en gibbiceps när den är fullvuxen?Jag har hört att den börjar äta fisk när den är vuxen.
LN
Det har ja aldrig hört. Har en 30-35cm Gibb och den är from som ett lamm mot de andra fiskarna
einar-V
Jaha då ska jag nog ha kvar min Gibbiceps när den är vuxen också.Har du några bilder på din Gibbiceps?
LN
Ska se om ja kan få en bild på den i mon:)
einar-V
Tack så mycket jag ska nog också försöka lägga in någon bild på min gibbiceps men jag måste då ta hjälp av min pappa.
imported
De kan lära sig att äta fisk, men långt ifrån alla gör det. Se till att den är mätt så han inte får för sig dumheter.
einar-V
Ja jag ska idag köpa räkor och ärtor och gurka.Måste jag mata gibbiceps med ekologisk gurka?