Pabbe 1050 l: Geophagus "tapajos orangehead" 8 st Satanoperca jurupari 10 st VF 375 l: Geophagus "tapajos orangehead" 14 st (10-12 cm) 140 l: Geophagus "tapajos orangehead" ca 50 st (2cm)
Leopoldi 1050 l: Geophagus "tapajos orangehead" 8 st Satanoperca jurupari 10 st VF 375 l: Geophagus "tapajos orangehead" 14 st (10-12 cm) 140 l: Geophagus "tapajos orangehead" ca 50 st (2cm) Bilder tack!
Ove-Planstedt Ciklider Amatitlania siquia F1 "Honduran red point" 2 par Amphilophus alfari 1 hane Amphilophus longimanus 1 hona Amphilophus robertsoni 1hona Archocentrus centrarchus 6 st Cichla sp. cf temensis 1 st Hoplarchus psittacus 4 st Hypsophrys nicaraguensis 1 hona Parachromis loisellei 6 st Paraneetroplus bulleri 1 par Petenia splendida 2 st Theraps lentiginosus 2 st Vieja argentea 3 st Vieja fenestrata "Laguna de Catemaco" 3 st Vieja regani 1 st Vieja synspila spotted "Chiapas" 6 st Malar Ancistrus sp. 8 st Horabagrus brachysoma 3 st Leiarius marmoratus 1 st Megalechis thoracatum 4 st Panaque sp. cf Rio Araguaia 1 st Platydoras armatulus 1 st Sorubim lima 3 st
Pabbe Bilder tack! Om några veckor har jag kamera. Lovar lägga lite bilder då i denna tråd eller "SA-bilder".
JockeB Lite av mina CA arter:) Amatitlania Siquai "Honduran Redpoint". Amatitlania Nigrofasciatus F1 "Ometepe" . Amphilophus Citrinellus, Vit/Orange. -----"-------- Rostratus. Archocentrus Centrarchus F2 Lago Nicaragua. Caquetaia Umbrifera. Cichlasoma Bocourti. -----"----- Grammodes F1. -----"----- Istlanum Vf. Cryptoheros Myrnae. -----"------- Nanoluteus. -----"------- Septemfasciatus. Herichthys Cyanoguttatus. -----"------ Pantostictus F2. Nandopsis Tetracantha. Parachromis Dovii. -----"------- Loisellei. -----"------- Managuensis -----"------- Motaguense "Red Tiger". Theraps Lentiginosus. Thorichthys Ellioti. Tomocichla Tuba. Vieja Argentea. --"-- Bifasciata F1 "Rio Chacamax". --"-- Breidohri. (senaste inköp) --"-- Fenestrata. --"-- Godmanni. --"-- Heterospila. --"-- Melanura. --"-- Regani. --"-- Synspila spotted "Chiapas" --"-- Zonatum.
Micke_720 Hej 7 VF Geophagus Altifrons 9 Cyradoras Sterbei 2 lek par Scalare (vanliga) + lite L-malar 200,81,18 mm. Sedan ett yngel kar med 60 st Geophagus Altifrons yngel.
Lundensis Lite av mina CA arter:) Amatitlania Siquai "Honduran Redpoint". Amatitlania Nigrofasciatus F1 "Ometepe" . Amphilophus Citrinellus, Vit/Orange. -----"-------- Rostratus. Archocentrus Centrarchus F2 Lago Nicaragua. Caquetaia Umbrifera. Cichlasoma Bocourti. -----"----- Grammodes F1. -----"----- Istlanum Vf. Cryptoheros Myrnae. -----"------- Nanoluteus. -----"------- Septemfasciatus. Herichthys Cyanoguttatus. -----"------ Pantostictus F2. Nandopsis Tetracantha. Parachromis Dovii. -----"------- Loisellei. -----"------- Managuensis -----"------- Motaguense "Red Tiger". Theraps Lentiginosus. Thorichthys Ellioti. Tomocichla Tuba. Vieja Argentea. --"-- Bifasciata F1 "Rio Chacamax". --"-- Breidohri. (senaste inköp) --"-- Fenestrata. --"-- Godmanni. --"-- Heterospila. --"-- Melanura. --"-- Regani. --"-- Synspila spotted "Chiapas" --"-- Zonatum. Du har allt man kan önska, ja förutom freddiesar ;). Fan vad häftigt!
FI Ni som har så många arter, har ni lokaler till akvarierna? Eller har ni jättestora kar så ni kan husera ett antal arter i samma kar trots storlekarna och aggressiviteten? Eller kanske både och? Personligen tycker jag den här biten är det trista med CA, att det är så svårt att husera flera arter utan att ha hela lägenheten fylld med kar eller enorma baljor. Man måste verkligen hitta arter man snöar in på, för sedan blir det ju rätt liten variation ett par år om man ska ha dem till de är stora. Att blanda har bara funkat då de är små för mig med normalstora kar. Eller nog kanske det hade gått att knöka i massvis med fisk och stävja aggressionerna med trängsel som de gör med afrikanarna, men hur nyttigt det är kan man ju fråga sig. Nedan ser ni ett lite oplanerat försök med detta. Tur jag aldrig mätte nitrathalten kanske :P En liten dröm för mig har hur som helst varit att hålla jaguarciklid och citrinellum i samma kar, lekpar då givetvis. Jag hade en stor citrinellumhona ett tag med mitt första jaguarpar, det är det närmsta jag har kommit. Funkade bara ett tag dock, men grym kombo! :)
JockeB Du har allt man kan önska, ja förutom freddiesar ;). Fan vad häftigt! Needå, jag har mycket kvar på önskelistan;) freddiesarna sålde jag för några veckor sen:)
jinnarparen Jag får väl också bidra med min lilla samling: Parachromis Dovii (först på listan; äldsta och största fiskarna, tveklöst min största favorit) Caquetaia Umbrifera Vieja Godmanni Vieja Micropthalmus Vieja Bifasciata 'Rio Aqua Dulce' Vieja Zonatum Vieja Regani Vieja Fenestrata Cichlasoma Bocourti Hypsophrys Nicaraguensis (Piebald hane) Herichthys Cyanoguttatus Herichthys Bartoni Guldsömciklid (F1 hane)
Henrik-Giertsen Vi har litt i Norge også (Selv om mange av artene kommer fra dere da) I min kjeller så svømmer det: Herichtys Boucorty H Pearsei (tre generasjoner) H Cyanoguttatus Dovi 4 stk på 10-12 cm Nicaraguenser Petenia splendida 5 stk Theraps lentiginosus 2 stk (kun hunner) Vieja Fenestrata Catemaco Ett par + masse små V Synspillum ett par + masse små V Zonatum ett par V sp. Cotsacoalcos Ett par + masse små V Bifasiatum ett par V Maculicauda Ett par, disse er 7 generasjon har selektert ut på fisk med mye rødt i. V Melanurum mange "undom" Amphilophus Macrachantus