Alexander Ylipää;785570Väldigt lik min tippning ser jag Lutt. Färjestad kommer få tungt i vinter känner jag på mig. Överraskande högt du placerade både DIF och LHF.
Räknade det till att vi hade ettan och jumbolagen lika annars så ser jag ingen likhet:)
Ja Färjestad har ju tappat mycket inför denna säsongen och de har inte någon riktig eldsjäl för klubben längre.
Luleå kom ju högt upp förra året men då hade de ju iofs både Omark och Harju men tror ändå att de kommer placera sig högt upp, finns ett jävlaranamma i laget.
DIF hade det kämpigt många ggr förra året med många unga spelare men nu tror jag de är ganska samspelta och får de med sig fotbollsklacken detta året också så kan de bli svårslagna. De har vad jag vet fått hem Nilson och Tjärnqvist igen.
Apropå HV71 så har de nästan samma lag som de tog guld med 2008. Folk som vi förlorade förra säsongen är tillbaka i laget. Spelarna vet redan sina uppgifter i laget. Svåraste för HV71 blir nog utvisningsbåset, men det är ju lite HV:s stil fysisk hockey med powerforwards.