Jag tror faktiskt inte att den stora massan utav akvarister är så intresserade att läsa om ciklider som dom bara kan få se på bild.
Så jag tycker tvärtom att det är vi som nischar oss när vi skriver om en massa ciklider som inte finns i affärerna.
Nej ge folket det dom vill ha, det vill säga lättskötta ciklider och färggranna lagom storlek, så ska ni se att ni får tillbaka medlemmar.
Ja men det jag menar är att vi nischar oss även om vi fokuserar på malawiciklider. Det finns annat i affärerna också. Gamla klassiker som påfågelciklid, skalar, palettciklid, eldbuk, sebraciklid, hantelciklid, nyckelhålsciklid, sajicaciklid m.fl, som nog många både nya och gamla medlemmar har sett i affärerna men kanske aldrig riktigt insett hur vackra och intressanta de kan vara.
En positivt sak med en del av ovan nämnda arter är att man kan ha dem med tetror och barber etc också. En almanacka (som kanske även kan säljas i akvariebutiker?) med bilder på snyggt ljussatta BTN-akvarium med växter, snygga skalarer, nån dvärgciklid, stimmande tetror, små corydoras och fina L-malar skulle nog kunna locka till sig nya medlemmar rätt bra tror jag.
Förresten, att det oftast är rätt dött på forumet i sydamerikanska och centralamerikanska avdelningarna kanske är ett tecken på att en del av bortfallet bland medlemmarna är just från dessa kategorier? Känns så iaf.