Ola -"För lite malawi och tanganyika": Jag tror faktiskt att antalet artiklar jag får in delvis speglar intresset dvs. intresset har nog minskat då jag får in väldigt få artiklar om dessa fiskar. Ett undantag är centralare. Intresset är uppenbarligen stort men jag får inte in några artiklar. Förutom Antons artikelserie (som helt klart räddar kvaliten på CB genom att förstås vara bra också ger mig viss arbetsro) så översätter vi nästan bara in artiklar om Malawi och Tannanyika.
På vilket sätt ser du att intresset är stort för centralare? Här på forumet tycker jag det är oerhört dött i CA-delen jämfört med hur det var sista gången jag hängde är, vilket var 2003-2005 ungefär.
Vad jag har sett så görs typ 99% av inläggen i bildtråden, och som alltid då det är få som skriver så blir det mest stela kommentarer om bilderna, diverse ryggklappning och väldigt få riktiga diskussioner om fiskarna som annars är vad jag tror skapar intresse.
Det är ett knepigt läge helt klart. Hur vänder man på detta? Jag gjorde ett litet försök att dra ut lite snack ur bildtråden i en tråd om jaguarciklider, men det är lika dött där, det är som att skriva dagbok nu. Kanske man måste skapa trådar i stil med "troffar = jaguarmat!" för att de som bara smyger omkring ska orka visa sig, eller va? :/