Utmärkt initiativ, Ola!
Generellt om detta nr tycker jag det är ovanligt balanserat mellan expertartiklar som Lambojs och välkända experter från NCS (ni vet själva vilka ni är) samt inslag som från skolan.
Om detta nr ska läggas upp i sin helhet on-line för att intressera icke-medlemmar är det jättebra i det syftet (vilket ni säkert tänkt på när ni satte samman det).
Enskilda artiklar var det. Finns flera jag skulle vilja kommentera. Det blir det säkert tillfälle till. Men eftersom Janne presenterade sig:
Hej Janne.
Har alltid varit fascinerad av ditt livsprojekt. Sysslade själv med malawi större delen av åren mellan 80- till 2005. Det är bra att få din artikel i tryck för överskådlighetens skull.
Jag har en fråga: hur många generationer ungefär tar det för dig att få fram individer du är nöjd med när du påbörjar en art?
Pablo
Jag blir aldrig nöjd;).
Mina rödzebror tycker jag inte blir bättre numera, jag har inte koll på hur många generationer det har tagit, men när jag köpte rödzebrorna så var dom redan inavlade, det är väl ca 20 år sen jag köpte sedan hur länge den förra ägaren hade inavlat dom, det vet jag inte, men troligtvis så är dom från sjuttitalet när första rödzebrorna kom in som VF.
Men gissa på en höft ca 10 generationer innan man fick bort sotet i pannan och även få bort blåa hannar plus att mina yngel får fin färg till ca 95%.Janne