Nonas Tacksam för bra idéer om lämpligt sällskap till 1+2 scalare i ett 310liters. Blåciklider? Hantlar? Guldsöm? Lite trist för kreativiteten är möjligen att växterna måste få vara ifred, akvariet blir en soppa på två dagar annars p g a ljusinsläpp från vardagsrummet. Akvariet står i hallen, vill ha ett "snyggt" blickfång men ändå något intressant. Vinnande förslag får en......målarlåda! (eller en öl, valfritt) /J PS En extra öl i potten för den som sänker Tina Turner-konserten på ettan. Tack på förhand. DS
Nonas Tjo! nu har scalarerna lekt, äggen prydligt uppsatta på ett vallisneriablad! Tetror har jag provat i olika omgångar, de brukar försvinna rätt snart. Ev scalareyngel riskerar väl dessutom att bli uppätna av tetrorna? Nån särskild apistogramma? Samfällighetens vattenleverans kan variera lite i kvalitet, det blir dyrt om apistogrammorna behöver ett superstabilt vatten.... /J
imported Grattis kul med lek :-) Varför inte komplettera karet med rödmunstetra grymt snygga och lite större så de klarar sig mot att bli middag
Nonas Men vaf..... nu på morgonen är rommen borta. De är inte helt sluga dom där. Fjärde eller femte försöket... OK, tetror och apistogramma, alla verkar överens. Var hittar jag apistogramma i Stockholmsområdet? Lövåsvägen Bromma? Eller finns det någon som odlar?
Wilhelm Var hittar jag apistogramma i Stockholmsområdet? Lövåsvägen Bromma? Var där i lördags och det fanns lite olika Apistos!
Nonas Var där i lördags och det fanns lite olika Apistos! Utmärkt, utmärkt.... Kommer du ihåg några priser?