StefanL
Ni som vet med er att ni har gamla inaktuella annonser kan väl rensa bort dessa så jag, tillsammans med andra, slipper ödsla tid att skicka mail eller ringa på saker som har varit till försäljning men inte längre finns kvar.
Vänligen fräscha upp "Köp & Sälj"...*S*
Stefan, Skövde
375L Malawi
2st 100L
Ungdjur/Yngel
1st 16L Yngel
David-Johansson
Jag håller med Stefan att det underlättar för alla om man raderar en annons när den inte längre är aktuell. Jag vet att det inte alltid är lätt att komma ihåg detta så vi kanske skulle lägga in en maxtid som en annons får ligga ute. Kom gärna med tips och förslag på detta.
David
Micke
Kanske ska man kunna välja om annonsen automatiskt ska raderas efter t.ex. 1 eller 3 månader när man lägger in den?
Mvh Michael Persson
David-Johansson
Låter som en bra idé, jag tänkte mig kanske ännu snävare tidsram 1-3 veckor eller så. Det går ju alltid att lägga upp annonsen igen om man så önskar. Många verkar ändå lägga upp sin annons på nytt för att den skall ligga tidigt i listan.
David
StefanL
Ni är på rätt spår nu och jag har påtalat detta förut, men ingen ändring skett. Jag skulle vilja se tidsperioden på 14dgr. Som David nämner här så kan ju varje person som vill sälja eller köpa göra en ny annons.
Har man fått dålig respons på tidigare annons så är nog en ändring på annonsen aktuell redan efter första veckan den varit ute och definitivt efter 14 dagar.
En bra lösning och säkerligen en förbättring på en redan riktigt bra del av ciklid.se!
Stefan, Skövde
375L Malawi
2st 100L
Ungdjur/Yngel
1st 16L Yngel
Henrik-Dehlin
När ni tar bort en annons trycker ni väll på Bokstaven på eran stad??
För D som i degerfors funkar juh inte så jag vet inte hur jag ska ta bort min gammla annonser...
/HeNke Óò
ChristianAlfredsson
Hur lång tid vill ni ha på automatborttagning?
Halloj! Jag tycker två veckor är ganska lagom. Om det står klart och tydligt när man lägger in den att den kommer försvinna efter denna tid.
Mvh/Marcus
Cassandra
Hej på Er !
Bra idé om att ta bort gamla annonser.
Jag tar gärna bort mina om någon berättar hur man gör ?
Mvh Cassandra
Micke
citat:
Hur lång tid vill ni ha på automatborttagning?
Som jag föreslagit tidigare och om det är tekniskt möjligt skulle jag gärna se att man fick välja hur länge annonsen ska ligga kvar när man skapar den.
Kanske från 1 vecka till max 3 månader.
Mvh Michael Persson
Micke
citat:
Jag tar gärna bort mina om någon berättar hur man gör ?
Klicka på soptunnan vid din annons och fyll i lösenordet du angav när du skapade annonsen.
Mvh Michael Persson
Torsten
2 veckor låter helt kanon!! Vill man ha sina grejjer/fiskar sålda så kan man väl lägga in annonsen på nytt?
Skall jag köpa något så inte väntar jag för länge på det?
Förhoppningsvis blir det ett mera "levande" Köp&Sälj...
/Torsten
Medl. 109
David-Johansson
Ja, jag tror vi kör med 2 veckor och sedan att det kanske mailas iväg en påminnelese med kopia av annonsen att annaonsen tas bort. Möjligen skulle man kunna göra en mer avancerad lösning med bekräftelse (ja/nej), men det är kanske att röra till det väl mycket för en såpass simpel grej som en annons.
Det är ju som sagt inga problem att lägga upp annonsen igen...
Christian får fundera på en lösning som medför autoradering.
David
StefanL
Ge "Christian" i uppdrag att lägga upp en söktjänst via län samt ort på "Köp och Sälj" också. Jag har tidigare skickat mail till er med önskemålet att man kan söka länsvis. Jag bor i Västra Götaland och det vore skönt om jag bara kunde slå upp alla som vill köpa och sälja där istället för att behöva gå igenom bokstavsvis på alla orter.
En idé till hur det kan se ut är modellen som t ex Arbetsförmedlingens sökandebank har.
Stefan, Skövde
375L Malawi
2st 100L
Ungdjur/Yngel
1st 16L Yngel
Leif
Hej, jag har försökt hitta mina gamla annonser men hittar ej några på ett smidigt sätt! Kan man inte söka på tex namn på skaparen? Att bläddra igenom alla ortsvis, S som i stockholm tar ju en evighet.
Mvh
Leif
StefanL
Tyvärr är det nog så att det bara går att söka via ortsnamn. Jag skulle t o m kunna tänka mig att man skulle kunna gå in på sin profil och där se sina annonser precis som man ser inlägg nu.
Det är mååånga inaktuella annonser just nu på "köp & sälj".
Stefan, Skövde
375L Malawi
2st 105L
Ungdjur/Yngel
1st 16L Yngel
Torsten
Skippa sökfunktionen på Ort och ha sök på Län istället. Nu skiljer sig storleken på Länen en hel del i Landet, men att söka på ort känns för "pluttigt"..
Sedan tycker jag det är upp till den som annonserar på Köp&Sälj att uppdatera sin annons efter två veckor, om det beslutas att den skall tas bort då. Har man glömt bort sin annons efter den tiden, är den nog endå inte aktuell längre.
/Torsten
Medl. 109
torb_
Jag instämmer på att det behövs en ny geografisk indelning på annonserna.
Ex. Skulle kolla om jag hittade något för mig i Lund eller däromkring här om dagen. Fick kolla på L(und) M(almö) S(kåne) og alla andra orter här nere. Och även om indelningen är etter ort, så är det så att när man väl har hittat sidan med S(kåne) så är det ingen ordning på vilka orter som står på S-listan, utan det är typ varrannan Skåne / Stockholm / Andra orter...
Mkt förvirrande tycker jag.
torb
ChristianAlfredsson
Nu tas annonser som är mer än 2 veckor gamla automatiskt bort.
Skönt att se att de ansvariga för NCS internetsajt visar lyhördhet och god service för sina medlemmar.
Tack!...ett steg klart...glöm inte nästa...
Stefan, Skövde
375L Malawi
2st 105L
Ungdjur/Yngel
1st 16L Yngel