stiffe
Hej har precis sett att mina Hypancistrus zebra har lekt(har en hane som ruvar på ägg).Vad jag har hört så är det inte så många i Sverige som har lyckats med detta,stämmer det?Är det någon som lyckats med att dra upp yngel från Hypancistrus zebra är jag mycket tacksam för tips.Eller om det är någon annan som har några tips eller kanske någon som vet en bra hemsida som man kan få lite info.
Tack på förhand
mvh Stefan
Ola
Grattis!!
Så kul att fu har fått lek av dem!!
JAg kan tyvärr inget om lek med dem, men skicka gärna en bild=)
JAg är intresserad av dom om dom är tillsalu lite senare..?
Kung-87@telia.com
Mvh Ola
ola lindeberg
imported
Hej!
Jag har hört att det ska vara svårt att få dem till lek, och att de lägger få, men stora ägg.
Jag kan bara säga GRATTIS!
MvH Daniel
MvH Daniel
diskus
Grattis
Här finns en hel del bra läsning kring odling/lek av dessa malar
http://www.planetcatfish.com/shanesworld/reproduction/hypancistrus_zeb
ra.htm
Lycka till
Björn H
stiffe
Skulle jätte gärna vilja komma i kontakt med någon/några som antingen har lyckats med odling på Hypancistrus zebra(L46)eller som försöker odla på dom.Hör av er!!
mvh Stefan
Ola
Tja,
Stiffe: jag tittade igenom mina Malbiten nr för jag hade för mig att där var en artikel om just Hypancistrus lek=)
Jag kan försöka att få fatt i en scanner så jag sedan kan maila den till dig eller nåt? ska göra mitt bästa om du vill ha den.
Mvh Ola
ola lindeberg
stiffe
Det skulle jag hemskt gärna villja,Ola.Mycket schysst av dig.
mvh Stefan
Ola
Hej Stiffe:
Okey då ska jag försöka få fatt i en scanner nu då=) hör av mig.
Mvh Ola
ola lindeberg
imported
Hej!
stiffe, hur går det med äggen/ynglena?
MvH Daniel
stiffe
Det går mycket bra,tack.Ynglena(5 st)är nu ca 14 dagar,dom har precis,idag,blivit av med gulesäcken och jag har börjat mata dom.
mvh Stefan
Ola
Hej,
när jag läste igenom artiklen snabbt som ögat så såg jag att det inte var bra att ta ut ynglena till ett yngelkar, när han gjorde det så dog ett par av ynglena...
men snackade med pappa idag, han har scanne rpå jobb så ska försöka fixa det imorron:)
Vad kostade dina Hypancistrus när du köpte dem?
Mvh Ola
ola lindeberg
Ola
Stiffe:
Har du kollat din mail?
Mvh Ola
ola lindeberg
imported_na3
Vilket hypancistrus rövslickeri!

,jag är inte ett dugg avundsjuk! inte ett dugg!"its all about the money"
imported
Hej!
Hutti, vad snackar du för skit?
Jag tycker de är den vackraste fisken som finns, därför är jag intresserad av hur det går för honom och ynglena!
MvH Daniel
MvH Daniel
Hank
Lite ironi från Hutti kanske.....
/#378
Hank
imported_na3
nä,inte ett dugg hank

,ps danjel:

,men om man ska va gravallvarlig så är det väl inte fy skam att få veta ett o annat om hypancistrus lek,håller med dig danjel(morbror?)
JohanW
Vad händer???? Håll oss uppdaterade??? Jätte spännande??
11 Pigeon blood
9 VF nhamunda blue
Ett gäng L-malar
JohanW
Hur stora var paret som lekte?
11 Pigeon blood
9 VF nhamunda blue
Ett gäng L-malar
stiffe
Det går fortfarande jättebra alla fem ynglen äter,växer och mår bra.Dom har nu blivigt ca 2cm och har samma teckning som föräldrarna,dvs skitsnygga.Har fortfarande dom i ett yngelkar i föräldrakaret,men planerar att flytta dom till ett annat kar nu i veckan.Paret som lekte var ca 6cm.
mvh Stefan
JohanW
2cm på en månad....det var inte illa??
11 Pigeon blood
9 VF nhamunda blue
Ett gäng L-malar