DaRe Grymm firre det där. Nyckelhålen tycks inte värst beskymrade dock trots hans kaxiga utseende och beteende. Förutom mot slutet...
c90368 Grymm firre det där. Nyckelhålen tycks inte värst beskymrade dock trots hans kaxiga utseende och beteende. Förutom mot slutet... Lejonen är nyinflyttade, allt jag behöver säga typ... Fortsättning följer.
c90368 Mina Steatocranus casuarius (Lejonhuvuden) har flyttat till mitt 400 liters akvarium. Det är fortfarande en massa partiklar i vattnet och allt i layouten känns inte helt färdigt. 57QLrmAqqoE Tar med filmen till den nya sidan...
DaRe Lejonen är nyinflyttade, allt jag behöver säga typ... Fortsättning följer. Kan tänka mig det ;)B(B(
Jan-Srensen Spændende Cichlide Steatocranus casuarius , men er lidt nervøs med hensyn til dine Neonfisk. De kunne måske ende som dyrt, men godt foder.
c90368 Jan SøSpændende Cichlide Steatocranus casuarius , men er lidt nervøs med hensyn til dine Neonfisk. De kunne måske ende som dyrt, men godt foder. Kan nog bara instämma, vi får se hur det går.
Per-B Akvariet ser spännande ut och det är roligt att se dina filmer. Jag har nu skaffat fyra stycken (den femte dog tyvärr under transporten) som går i ett 385-liters tillsammans med lite andra västafrikaner. Mina är ganska små, cirka sex cm, så de ligger långt ned i hackordningen än så länge. Två av dem har skapliga pannpucklar, den ena är helt säkert en dominant hane, förmodligen är även den andra en hane. De resterande är mer osäkra: Den ena har en liten puckel medan den andra bara har en antydan till puckel. Framtiden får utvisa vad de har för kön. De simmar betydligt mer än vad jag hade förväntat mig. De beter sig alltså som "vanliga" fiskar istället för att ligga och trycka.
Per-B Hej Maths,vad är de för fiskar som ilar fram och tillbaka med röd buk?*-) De i början menar du? Neontetror ser det ut att vara.
c90368 Per De i början menar du? Neontetror ser det ut att vara. Kardinal om vi ska vara exakta. De passar inte in här nu, men förut då det var ett SA kar. Alternativet jag har är att ge dom som mat till Flaggcikliderna:S
c90368 Mina Nycklar står minst sagt upp bra mot Lejonen, det här ska bli intressant att följa. WXfU2P19nLY
DaRe Verkligen! Förvånande. Är det ett par man ser? Är de i lektagen? Har du lust att försöka fota hanen och honan så vi har definitiva bilder på olika kön. En film med lek vore ju coolt att peta in i artregistret också!
c90368 Verkligen! Förvånande. Är det ett par man ser? Är de i lektagen? Har du lust att försöka fota hanen och honan så vi har definitiva bilder på olika kön. En film med lek vore ju coolt att peta in i artregistret också! Jag har fotat dem idag och jag har anpassat storleken till detta forum. Men forumet vägrar att ladda upp bilderna. Har provat olika format och ansträngt mig. Men fick ge upp:(! Här finns bilder http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=134597&page=7&p=1605244&viewfull=1#post1605244
c90368 Verkligen! Förvånande. Är det ett par man ser? Är de i lektagen? Har du lust att försöka fota hanen och honan så vi har definitiva bilder på olika kön. En film med lek vore ju coolt att peta in i artregistret också! Ja det är ett par och teckning och uppträdande tyder på att de är på G. Misstänker nästan att de hade rom när jag byggde om i karet eftersom jag inte hade sett en av dem på länge. I den förra layouten var det inga problem för en fisk att gömma sig några veckor.
c90368 Tänkte bara prova att ladda upp bilder igen. Förra gången jag försökte gick det inte, trots att jag var 100% säker på att allt var rätt med storlek osv. Idag gick det utmärkt att få upp samma bilder:D Så det var inte SBT;)
Per-B Jäkligt pampiga firrar Maths! Två av mina fyra unga lejonhuvuden parade ut sig ganska raskt, det tog kanske en vecka. De la beslag på en kokosnötshalva och har grävt kopiöst runt nötskalet. Idag när jag kom hem från jobbet tittar det fram x antal yngel kring ingångshålet. Det är inte direkt guldvalör på denna odling men väldigt roligt ändå! :)
c90368 Vad kul! Mina försöker och försöker, men det blir inget. Tror nästan hannen inte har skarp amo i bössan?
Per-B Jag behöver skaffa bättre kamera (eller slavblixt och repfri ruta). Hur som helst försökte jag fota honan och hennes yngel när de fick komma ut på en liten utflykt. Den som har en portion fantasi kan säkert urskilja ett gäng yngel under honan trots allt. :)