imported
Någon som har tips på den bästa laguppställningen till mitt 180 liters kar? Tanganyika eller Malawi, har ej bestämt än. Robusta fiskar, gärna vackra färger eller kul beteende.
Akvariet är inkört, ska komplettera med lite mer gömslen. Bottenmaterial grov sand. Innerfilter bakom BTN-slimlinebakgrund, cirkulation 2 pumpar. 1500 l/h + ca 400 l/ha (m kalkgrus). Inga växter.
/Ola
LN
Välkommen till Ciklidforumet Ciken:)
Håller me Decimus när det gäller Tanganyikablandningen, möjligen hade ja kört me multisar som snäcklekare istället. O väntat me Compressicepsen tills multiskollonin verkligen hade etablerat sig.
Om du hellre vill köra Malawi så hade ett gäng Demasoni och Golden kunnat funka perfa.
HaE
I ett 180 liters skulle jag nog rekomendera en eller max 2 arter malawi.
Jag skulle nog köra med en mbuna art som inte blir så stor där både hanen och honan är snygg. Ett alternativ är väll en grupp av Ps. saulosi. Fast karet är i minsta laget. Då får du redan där en snygg färg kombo. Skulle kunna funka att även köra den med ett par A. "fire fish". Men jag skulle nog hellre köra med Tanganyika i ett 180 liters. För där finns det en hel del arter som funkar riktigt bra i ett 180 liters utan problem. Som tex jullar, Neo. leleupi, Neo. brichardi mm.