dezplay Här är lite bilder på min FH, inte den lättaste att fotografera då han simmar hela tiden och muckar gräl med mobilkameran :P han är väl runt 10cm.
Zebracikliden Här är lite bilder på min FH, inte den lättaste att fotografera då han simmar hela tiden och muckar gräl med mobilkameran :P han är väl runt 10cm. Snygg. liknar min i både färg och storlek, vilka mera firrar har du honom med ? Storlek på karet ?
dezplay Snygg. liknar min i både färg och storlek, vilka mera firrar har du honom med ? Storlek på karet ? tackar din också :) han går med 3 Paratilapia polleni , ett lekpar hemichromis sp neon och 2 datnoides polota i ett 600liters. Funkar kanon :D
anli Läckert! För mig återstår den delikata uppgiften att fundera ut den optimala storleken för "Pet-fish" tanken. Vill inte ha för stor tank helt enkelt. 130 cm brett bör funka. 325 liter eller nåt. Det får inte bli så att jag frestas stoppa in nåt annat :I :)
Ola-Svensson Läckert! För mig återstår den delikata uppgiften att fundera ut den optimala storleken för "Pet-fish" tanken. Vill inte ha för stor tank helt enkelt. 130 cm brett bör funka. 325 liter eller nåt. Det får inte bli så att jag frestas stoppa in nåt annat :I :)Kör på ett som är så kubiskt som möjligt - mycket vatten och plats att röra sig, men hopplöst att hålla revir - går inte stoppa i mer firrar.
Zebracikliden Skrapade rutan från alger och försökte fota. Han växer på bra i alla fall! Oj, han hade verkligen vuxit på sig..vad matar du honom med ? Laxpellets ?
anli Oj, han hade verkligen vuxit på sig..vad matar du honom med ? Laxpellets ? Nejdå, vanliga Hikari Gold. En gång om dagen bara...
Zebracikliden Nejdå, vanliga Hikari Gold. En gång om dagen bara... Så här ser min FH ut idag...sorry den smutsiga rutan ( utsidan )..han växer på sig...:D
DaRe Börjar bli riktigt biffig och har kvar den vackra lystern. Puckeln syns nu tydligt. Blir intressant att se hur han utvecklar sig...
Ola-Sjodin Skall till Singapore snart och tänkte då besöka firman Qian Hu. Hittade detta infoblad om flower horns på deras sida: http://www.qianhu.com/default.asp?id=26&mnu=26 Tredje artikeln heter "Selection of Auspicious Fish, FlowerHorn ". Kortfattat och läsvärt.
Zebracikliden Börjar bli riktigt biffig och har kvar den vackra lystern. Puckeln syns nu tydligt. Blir intressant att se hur han utvecklar sig... Pja så här ser han ut nu då hösten börjar komma....
Norrland Gick förbi en Flower Horn affär igår och tänkte jag skulle documentera lite. Alla akvarier är tomma pg av att dom ''säljer alla fiskar innom tva veckor' varje manad. Dvs, du maste vara dar nar dom far nasta manads import. Dom hadde en red dragon, Thai silk, samt denna som jag inte vet vad det ar. Dyr som fan var den dock.
anli Ok en liten uppdatering från garaget: Big Boss Den lilla lilla honan Väldigt snälla ciklider... inte som trimac eller citrinellum alla fall! Den andra hanen ser helt knäpp ut... som en afrikansk ciklid eller nåt