Pytsade i 25 corydoras Stebai i karet i förrgår. tapajosarna är lite väl nyfikna men ännu har inget käkats upp. Hoppas på att de hinner växa på sig lite.
En sak som jag nu tydligt ser är att tapajosarna är så pass glupska att knappast något når botten. Undrar om jag får svältande corydoras eller om de alltid hittar nåt att äta. Kanske ska jag satsa lite extra på regelbundna tillskott av maltabletter som corydoras också käkar.
Woww vilket snyggt akvarium...........
Vrålsnyggt
Några saker kan man göra om man har småfisk som svälter är att enbart mata varannan dag o då göra det i större skala med mindre foderbitar. Det gör jordätarna lite förvirrade och dom kommer att åka runt i karet o nappa småfoder en mycke längre tid, vilket i sin tur ger bottenfisken möjlighet att käka ordentligt.
Som mindre foder funkar smått flingfoder och nyckläckt artemia. Kör du med artemia så mata samtidigt med lite större matbitar som har en chans att falla till botten.
Efter några dagar så kommer jordätarna att nappa artemia en bra stund och det ger ju bottenfisken extra tid.