Putte-Ludde Hej alla glada! Är det någon som kan svara på om dessa fiskars honor har ägg fläckar på anal fenan eller inte? Det jag alltså skulle villja ha hjälp med är hur man köns bestämmer dessa fiskar! Med vänliga hälsningar Patrick
Putte-Ludde Ok. Tack så mycket för dom svaren! Då bör man alltså se redan på yngel va det är för kön med andra ord!
imported Putte Ok. Tack så mycket för dom svaren! Då bör man alltså se redan på yngel va det är för kön med andra ord! Calliptera är lätta att se skillnad på könet tidigt. Honorna blir betydligt rundare om magen.
slarvid Ola Mina honor har inga äggfläckar. nä, men de kan väl ha äggfläckar, fast något mindre... de har mina iaf
Ola-Svensson nä, men de kan väl ha äggfläckar, fast något mindre... de har mina iafEn del av mina honor har vad man kan skulle kunna kalla outvecklade äggfläckar dvs lite gula fällt, men callipterahanar har väldigt tydliga fläckar med en kant runt dem.
Putte-Ludde Vilket ämne de vart! :D Men nu kan jag ju ändå känna mig rätt nöjd att inte jag kunde se detta på bilder på nätet! För dom jag hittar på nätet så har honorna inte ägg fläckar, men började då fundera om de kunde skillja sig från olika fångst platser...