Ja jo ja är lite flummig ibland:)
Måste precis som du gjorde,, återkoppla till troffarna.
Hade min första lek på mina Chaitika nu ikväll ska bli spännande om det blir något smått redan vid första försöket:)
Med tanke på troffarna och Chaitika, riktígt kul Larry:) med leken....hoppas det går hela vägen.
Med anledning av om honorna håller hela vägen första leken är ett mysterium för mig:S
Den ringa erfarenhet jag har byggt upp under dessa tre år med troffar är att generellt så brukar honan behöva leka 1-2 gånger innan den håller hela vägen. Visst har jag grupper där det går bra första gången för nästan samtliga honor (Duboisi, Pemba och Körsbär).
Sedan har jag haft två grupper där de har lekt i ett par månader, närmare ett halvår, totalt säkert 15-20-talet tugg men inte ett enda hona har gått hela vägen. Hur många gånger varje hona har lekt i dem grupperna vet jag inte men minst två, troligen tre innan de plötsligt går hela vägen:^) Vet att en del säger att mata med annat foder under tugg-tiden, men det fungerar inte. Det verkar som om de behöver träna ett par gånger innan det fungerar.
Lycka till nu Larry, det är nu det roliga börjar:)
/Johan