tillhör nog dem som inte gillar GroLux då dom lyser för svagt och ser ut som mörkerrumsbeslysning :) Jag gillar starkt ljus o kör med Hagens PowerGlo, ibland i kombo med AquaGlo (åxå Hagen) Ska ev prova att köra PowerGlo och Aquarelle om dom fortfarande tillverkas?
Mina Bulu Point blir snygga o det röda syns kanon med mina PowerGlo. Är dom fina i färgerna så syns det ändå utan att köra GroLux eller t, ex blåa rör som är populära för blåa malawiciklider---
Den första månaden o lite till så är dom känsliga för stress. Hur stort akvarium simmar dina 18 tropheus i? Går det fler fiskar med dem?
Var det du som köpte Kambwimban av Janne i Sala?
japp :) det var jag som köpte av janne !!!!!!!
jag har 18st av Kambwimban red rainbow f1 5-6 cm (vet fan inte varför det var just den summan på fisk =?.. ) + 5 st prinsessan av burundi (4-5 cm dom hade jag sen förutt ) köpte även ett par av Neolamprologus, leleupi(kunde bara inte motstå =).. sån j-vla fin färg alltså lyser ju orange om dom =)..)
alla går bra ihop vad jag kan se dom äter bra och så
jag har ett 260liter akvarium som är inrett med 6 st moduler från aquaterra (sågat itu några moduler där av 6 st lite mindre moduler) rådasand i botten + lite mindre stenar( vita kalkstena + lite annan sten skiffer och andra platta stenar som jag byggt lite grottor med
filteringbestår av :
1 ytterfilter fluval 405 1300l/t som går direkt i akvariet
sen har jag ett ytterfilter fluval205 700l/t som insuget och ytblåset går via en module som är full i filtermassa + att jag har en till modul fyllt med filtermassa och ett powerheadhuvud på 1000l/h
vattenvärden är 26grader i vattnet kh 10-11 ph 8,2-8,4
ha det där med ljuset får jag titta lite mer på kanske får köpa in ett powerglo och testa tror jag
ja aquarelle skulle jag vilja ha helt klart det bästa som funnits på marknaden fattar inte varför dom slutade med det.
för fisken har jävligt fina färger
klart det tar väl ett tag innan dom är van allt där hemma med reflexer och annant men jag tycker dom är mer stressade nu än första veckan men det är klart det är mer fart här hemma nu denna vecka(än den veckan jag tog hem dom ) för jag har min son hemma denna vecka så det blir ju lite mer spring i lgh =)..
blir väl att skaffa ett större akvarium när troffarna växt ur =)....
mvh peter