vad är det för malar som går där? och övrig besättning också för den delen... :)
Bilderna togs för snart två år sedan. Så var där fyra st Sorubim elongatus (tre små och en gammal). Två olika Panaque-sugmalar, ett par öronålar (pansarålar), Fjärilsfisk, och en Synodontis schall.
Tyvärr har jag sedan dess haft två dumma vattenincidenter pga. korkat slarv och idag är bara en sorubim och Synodontis-malen kvar (skäggtömmarna syns under ormbunkarna till höger). Där finns även en Pterygoplichthys joselimaianus (skymtar längst till vänster i bilden) och ett litet gäng sorgmantlar.
Lite "down" just nu pga. det senaste slarvet - vilket iofs var rätt underligt - med i övrigt normala vattenvärden (vad jag kunde mäta) men en rejäl ph-dipp som jag inte upptäckte i tid (läs. mätte upp i tid). Brukar ju annars mäta ph mest hela tiden och har konstant haft riktigt lämpliga värden för e fiskar som huserar i tanken. Men lagen om alltings jävlighet slog till och när jag försummade ph-mätningen hände något och det blev super-surt.
Så här ser det ut idag. Har just nu lite onödigt mycket alger.