Mycket kritik i denna tråd gäller bilder på Tropheus (för många sådana/ för hög kvalité på dessa foton!!!/ för många gillar Tropheus/ och liknande).
Denna typ av kritik är verkligen ett lågvattenmärke. Jag är främst intresserad av Sydamerika men gillar bra bilder, även på Tropheus. Ni som fotar dessa fortsätt snälla, lyssna inte på trådens missriktade kritik. Ni som inte gillar Tropheus eller är allmänt avundsjuka, bli bättre fotografer eller taktikrösta på dåliga foton av annat slag än Tropheus. :D
Ja visst är det en liten märklig anledning att klaga på vissa bilder bara för att det är artbilder på troffar, finns inget förbud mot artbilder mig veterligen.
I år ser jag egentligen bara en månadsvinnare som man verkligen kan kalla en artbild. 2 månadsvinnare innehåller enbart tropheus, 2 månadsvinnare innehåller enbart Tanganicodus och 2 månadsvinnare innehåller enbart Callochromis. Verkar som det finns fler vinnarrecept än att fota tropheus, 10 troffebilder har inte vunnit.
Har man svårt att acceptera att den som får flest röster vinner kanske man ska avstå att vara med. Men visst vore det trevligare med fler deltagare och fler som röstar, det är väl där skon klämmer som ja ser det, lyckas man locka fler deltagare fotografer/röstare så kan det bli en rolig tävling igen. Men att skriva ner vissa sorters bildtyper här på forumet och påstå att vissa bilder är mindre värda tror jag kan ge bakvänd reaktion på tävlingen.
Desto högre kvalitet på bilderna desto bättre för tävlingen, anser man inte det kan man väl lika bra lägga ner tävlingen.