RobinH En vy över mitt 1125L SA kar. Det var ju inte fy skam det Jocke... och det fick man ju tydligen inte se på träffen!;)
Kajjjan En vy över mitt 1125L SA kar. Verkligen tjusigt inrett! Vad är det för scalarer du har där? //Kaj
JockeB Verkligen tjusigt inrett! Vad är det för scalarer du har där? //Kaj Tackar:) Den på bilden är köpt som Altum "Rio Negro" för 1,5 år sen, dom största är nog 25 cm höga nu. Dom små jag har är bara lite blandade scalarer jag har fyllt på med nu.
boflakt Lägger in ett par bilder på mina Altum och Tefe som går i ett 500-kar. Bilderna tagna med min Iphone så dom platsar nog inte i Fototävlingen ;) //Bosse
DaRe Sjukt snygga foton på dorsigera!! Mer bilder tack. Blir riktigt sugen igen på dessa. Gillar också scalarerna och discusarna.
Markie Tackar! Ska se om jag kan få till några till kanske. Inte så ofta man ser dom på det sätt som bilderna visar dock då dom ju gärna ligger och trycker bakom nån rot.
Ola-Sjodin Nu testar även jag att bifoga två bilder. Den undre bilden föreställer en väldigt glupsk Acestrorhynchus sp. (rovtetra) som fick sätta livet till pga sin glupskhet. I gapet gick det att dra fram (övre bilden) en näst intill lika stor Crenicichla vittata. Jag kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig att gäddcikliden skulle hamna i gapet på tetran. Det fick jag (och rovtetran...) dessvärre lära mig "The hard way".
Ola-Sjodin Två till bilder. Ett par Australoheros sp. som vi tog med från Uruguay. Honan överst och hanen under. Fula bilder men man ser hur firrarna ser ut i alla fall. De bor i ett akvarium i garaget som vid fototillfället var allt annat än snyggt. Jag hade testat att plantera svärdplantor i plastkrukor och i dessa krukor hade jag ca 5 cm kompostjord som jag täckte med riktigt grovt grus... Firrarna grävde naturligtvis (!) bort gruset redan första dagen och det kom fri kompostjord över hela karet. Givetvis passade de på att leka just då så att jag inte kunde åtgärda problemet. Nåväl, firrarna lever och mår bra plus att jag fick en hög med yngel som nu växer till sig.
Ola-Sjodin Nu kan jag ju det här med att bifoga bilder! I min damm har jag under sommaren fyra stycken Leporinus obtusidens (tetra vi fångade i Rio Uruguay) tillsammans med koikarparna. De växer bra utomhus och är nu dryga 25cm. Enligt Fishbase blir det riktiga bamsar runt tre-fyra kilo... Övre bilden - en lugn och sansad tetra. Undre bilden - Oops!
salmberg Trevliga bilder Ola. Dina Australoheros sp är riktigt snygga. Har för mig att ni fångade C.dimerus, du/ni kanske har några bilder på dom.
Ola-Sjodin Trevliga bilder Ola. Dina Australoheros sp är riktigt snygga. Har för mig att ni fångade C.dimerus, du/ni kanske har några bilder på dom. Vi har några "fisk i handen-bilder" plus att Stefan har fina akvariebilder på sina. Han har även tagit fram en hel del yngel på dem. Jag skall söka reda på lite bilder och återkomma.
Ola-Sjodin Wow - jag hade gissat att det var mört! :o Vi kallar dem "sydamerikansk sik" och ser man på dessa bilder: www.pescanet.com/.../fotos/boga/fotos_boga.htm så känns det väldigt mycket som de storsikar vi ibland får på nät.
Ola-Sjodin Ingen aning, men det skall tydligen vara en viktig matfisk. De är inte helt problemfria i akvarier då de är ganska bra fenbitare plus att de gärna käkar växter. De går bra ihop med hyfsat robusta ciklider. För övrigt är de mycket trevliga och aktiva firrar. Nu bor de i ett akvarium i garaget där det är 10-15 grader tillsammans med en singelhane C. dimerus.
irwin_fletch Kanske trampar någon på tårna när jag lägger in bilder på en färgvariant. Men jag kan inte låta bli att imponeras av mina electric blue fjärilar. Bild 1,2,3: min hane i olika ljus Bild 4 :karet de går i för tillfället