Jag har inga bilder nu med kanske hinner ta nästa helg. Innevånarna är 4 st Guianacara geayi och 2 st Bujurquina oenolaemus i en 380 liters burk. Lever dom till min semester om två veckor ska jag ta över dem till ett yngelakvarium hade jag tänk.
Jag har också ett par Crenicichla regani i stora akvariet. De la rom för ett par veckor sen men det blev inget. Då fick honan skulden och har blivit jagad sen dess. Precis samma sak hände med ett par regani jag hade för ett par år sen. Kanske bör man alltid ha fler än två stycken... ?
Idag såg jag att mina Krobia sp. "xingu" lagt rom :) Förra gången dom gjorde det tyckte hanen att han var så duktig att han jagade iväg honan med resultat därefter :(
Har du bilder på ynglen i det akvariet? Vilka andra finns i burken. Mina yngel lever inte så länge (1 månad kanske, men så har jag ett par Crenicichla regani 'tapajos' i samma burk. Hehe. Bra jobbat ändå att skydda sin avkomma så länge. Crenicihla hannen gillar inte pellets utan bara levande eller fryst så han brukar vara den hungriga typen. Knaprar lite yngel på morgonkvisten mestadels.