Pabbe Ett par bilder på nyvakna firrar innan belysningen tänds. Det var ett inte helt vanligt grepp här. Kul! Testar nya kameran, förstår jag:)
Zten New kids on the block! Vi vet ju alla vad den där långa randen innebär, även om de är så små som de är. :D Mina första Cichlor, ska bli grymt kul att dra upp dessa i storlek! Lovar att återkomma med uppdateringar och bättre bilder.
Uffe-Lindstrom Wow, vad snygga! Det verkar som dom var ganska stora? Hoppas min blir lika fina. Jag har 4 stycken men dom verkar växa ganska långsamt och fortfarande ganska färglösa. Men men det som väntar på nåt gott... :)
Back Mjo jag skulle vilja påstå att de var väldigt nära 20 cm båda två. Fick dem som vuxna av en god vän när han var tvungen att avyttra lite fiskar och akvarier. Hoppades på lek och men det hände aldrig och jag hade dem inte heller i riktigt rätt tank för den saken. Onekligen väldigt fina fiskar och enormt trevliga på allt sätt.
DaRe Vet du vilket kön de är på bilderna? Ser att vi hade fullt i registret vet du om det är någon specifik fångstplats?
Back Vet du vilket kön de är på bilderna? Den med det lite märkligt välvda huvudet var honan enligt alla tänkbara visuella tecken jag försökte tyda. 100% säker vågar jag ändå inte vara.
Back Ser att vi hade fullt i registret vet du om det är någon specifik fångstplats? Tyvärr. Fångstplats vet jag inte. De var troligen 2/5 av alla xinguensis i Finland då när jag fick dem. Vad det blev av de övriga vet jag heller inte men de torde ha varit hemma hos någon entusiast i Helsingfors-trakten.
Back Snygga hur som helst. Vad har du nu? Tre st malar ( en över 20 år gammal Synodontis schall, Sorubim elongatus och en Pterygoplichthys Joselimaianus) samt en liten grupp sorgmateltetror som håller på att decimeras av ålder. Ciklider har jag inte haft på länge.
DaRe Tre st malar ( en över 20 år gammal Synodontis schall, Sorubim elongatus och en Pterygoplichthys Joselimaianus) samt en liten grupp sorgmateltetror som håller på att decimeras av ålder. Ciklider har jag inte haft på länge. Kanske dags igen då? ;)
Back Kanske dags igen då? ;) Delvis därför jag kikat på de här sidorna efter en lång paus. :) Kollar runt lite efter idéer.