Tisse89 Mikael Grattis! Sköt väl om dem, det lär inte finnas alltför många i Norden. Dra gärna upp några kullar och sprid. (Och alltid kul att affärerna vill ta in lite ovanligheter ibland.) tack. Nej jag slog till direkt när Imazo fick in dessa skönheter. MVH Christofer
JockeB Tack så mycket :D Köpte dom som Australoheros sp. "red ceibal" på Akvarielagret Grattis till ett bra köp, dessa blir kanonsnygga, särskillt vid lek ;)
pereli Tur att du är i Stockholmia så man kan skaffa lite yngel. Berätta gärna om tillväxttakt och annat. Jag har läst att de snabbt blir 17cm (inom ett år) medan andra skriver att de växer långsamt. De är rätt kqaxiga också så de kräver nog sin burk inom ett halvår eller så, hur går de nu? Just nu går det i mitt 375 liters tillsammans med ett gäng dvärgciklider och lite tetror. Ska bli spännande hur det utvecklar sig när de växer i storlek.
pereli Mikael Grattis! Sköt väl om dem, det lär inte finnas alltför många i Norden. Dra gärna upp några kullar och sprid. (Och alltid kul att affärerna vill ta in lite ovanligheter ibland.) Tack! De har redan lekt :D . En liten liten samling ägg så små att dom knappt syns. Blir spännande att se om de är kläcks. Frågan är om de redan är redo att bli föräldrar.
pereli Grymt. De reagerade väl på flytten, men ack vad kul! Fota massor! Jo, dom hade lite lektendenser redan i affären. Får se om jag kommer åt att fota lite där romen finns.
irwin_fletch Lägger upp bild på de dvärgciklider som jag har just nu. Även om diskus är fina och L-malar coola så slår inget dessa spännande och kaxiga fiskar.
joelit Ingenting jämfört med Ztens Temensis, men ja.. passar på att ladda upp bild nu när dem är små, lär ju växa fort nu när dem käkar pellets.
pereli Fantastiskt vackra! Ja, färgerna kommer verkligen fram. Synd bara att de inte förstår att man inte ska äta upp äggen efter leken :(!
DaRe Aha äter de upp dem? Kan de vara befruktade? I vilket läge äts de upp? Denna firre skulle lätt ha en egen tråd.
Pabbe Ja, färgerna kommer verkligen fram. Synd bara att de inte förstår att man inte ska äta upp äggen efter leken :(! Otroligt fina! Om de är unga så är det inte helt ovanligt att både substratruvare och mun ruvare äter upp äggen de första parningarna. Brukar ge med sig.
pereli Aha äter de upp dem? Kan de vara befruktade? I vilket läge äts de upp? Denna firre skulle lätt ha en egen tråd. De äts upp ganska omgående. Är osäker om de är befruktade, hanen verkar vara lite osäker hur han ska göra.
pereli Otroligt fina! Om de är unga så är det inte helt ovanligt att både substratruvare och mun ruvare äter upp äggen de första parningarna. Brukar ge med sig. Jo så kan det vara. Det är bara deras andra lekförsök
pereli Mina var likadana i början, men som sagt får dom bara öva några gånger så :) Får hoppas det, vore kul med lite småttingar :D