epotex heter lacken som du lägger på kan köpas här http://www.exoherp.net/ jag köpte största satsen men hade räckt med storleken mindre, att få modulerna att fästa var inga problem till mitt 720 användes 6 tuber sika - e silicon svart du kan ju oxå efter du lagt på ett par lager med cement (märke finja) gröpa ur modulerna (flytkraften minskar) och göra en liten ingång så att cikliderna kan simma in glöm inte att borra ett litet hål i toppen på modulen och ett i botten så att luften kan komma ut när du fyller på vatten, men innan du börjar bygg en träram som vars innermått motsvarar bakrutan på ditt akvarium sen skär du ut frigolit som passar i ramen inte tajt utan lämna ca: 2-3cm runt om sen ritar du ut mönstret som du vill ha och börjar karva ut dina moduler....:D
Hej
Epotex, lackar du modulerna med den? och vad har den för funktion? kan man inte bara ha cement?
Borra hål, menar du bara rätt igenom från framsida till baksida? inte från topp till botten?...
Jag har tänkt på att bygga en ram, samma storlek som akvariet, har sett det på nätet någonstans. Samlar nu info inför mitt projekt som ska påbörjas inom kort. Bra med råd från personer med erfarenheter....
Mvh