kanske inte så många som skulle vara intresserade av en "mellanamerikansk brun/gul ciklid" .....
jfr "sjöglimt" och "visst renoveringsbehov" på mäklarspråk.
Nåja, de är ju trevliga, och knallgula när de är på det humöret!
tack så mycket
/Jonas
Det är ju onekligen en aktiv CA-ciklid. Jag skaffade själv mina för bara några veckor sedan. Min uppfattning om dem är att de är pigga, matglada och extremt aktiva. Av någon anledning verkar de andra större arterna inte bry sig särskilt mycket om multispinosorna heller. Mitt Texaspar (har inte lekt ännu, men klara partendenser har redan visat sig) jagar exempelvis argt bort siquia när de närmar sig deras kruka. De blir även väldigt förnärmade när loisellin närmar sig (även om de har svårt att jaga bort loisellihannen eftersom han är kung i karet). När multispinosorna närmar sig blir de dock bara ignorerade. Detta lär väl ändra sig vid första leken men lite intressant är det onekligen. Likadant har Loisellihannen ett behov att visa alla att han är störst bäst och vackrast, även han ignorerar de små multispinosorna (som iof inte är mindre än vissa siquia som sätts på plats). Mina multispinosor lär till slut få snällare sällskap i ett annat kar längre fram. Men än så länge verkar de trivas och snällt simma omkring... Som sagt var, en trevlig bekantskap utan regnbågsfärger...
/Jocke