pontus från congo: Tropheus black bemba Tropheus black kirza från tanzania: Tropheus m Muzi Tropheus m Kasanga Tropheus m Mamalesa från zambia: Tropheus Chaitika (äkta) Tropheus sp. bulu point fyll på med det ni skulle vilja se i era burkar. MVH / Pontus
rent-vatten från congo: Tropheus black bemba Tropheus black kirza från tanzania: Tropheus m Muzi Tropheus m Kasanga Tropheus m Mamalesa från zambia: Tropheus Chaitika (äkta) Tropheus sp. bulu point fyll på med det ni skulle vilja se i era burkar. MVH / Pontus Tropheus Nkonde
THORLEIF Kun tropheus???der kunne jeg tænke mig noget Caramba eller sådan fra den afdeling... men det kunne jo også være en Xenotilapia nasus...har aldrig set den live!!!
PatrikMalmo Xenotilapia sp (gillar flera olika) Cyatopharynx foai (fast inte VF, vill ha F1) Snygg variant på N. meleagris/stappersii Snygg variant på N. brevis Julidochromis transciptus, så mörk teckning som möjligt Cyprichromis, olika små varianter/arter Fler Lamprichtys Tanganyikaålar, de minsta Krabbor Räkor S. petricola "Dwarf" Det var _önskelistan_. Vad jag har plats till är en annan fråga... *s* Hilsen, /P
Stephan-E Jag med! Chiwa alltså. Tropheus Chiwa, S:3.5cm, P:$14.80, M:8 Det är fullt möjligt att få hem Chiwa till Sverige eftersom de finns att köpa i andra länder.
nike69 Cyprichromis leptosoma Jumbo "Kitumba" eller Cyprichromis microlepidotus "Bulu point" Benthochromis Tricoti xenotilapia papilio sunflower " Tembwe" Lamprichtys tanganicanus
doohan Lista Jag vill ha följande! VF Tr. Pemba Vf Tr, Nkonde Vf Tr. Duboisi Kigoma Vf Tr. Kapampa Vf Tr. Kasanga och/eller Kapere Vf Tr. Chaitika Vf Tr. Ikola De e vad jag kommer på just nu :)
johho Var i Nol idag och tittade i hans VF akvarier. Såg A. Calvus "black" där. Jag tror jag dog, sånna måste jag ha :)
Stephan-E Rutunga med en gul och en röd fläck finns högt på önskelistan. De som kommer in nu (SO) har tyvärr 2 röda fläckar.
Hakan-Olsn Jag skulle behöva några färgstarka röda fiskar i akvariet. Är någon som har något förslag? Jag har Tr.sp. black ikola; en! Tr. duboisi "maswa halembe" (alla övriga dog av bukvattensot, trist); Tang. irsacae; Enant. sp. kilesa; Cypr. sp. "jumbo kantalamba"; Lamp. compressiceps. Funderar på att lägga till Neolamp. leleupi för att få in lite mera färg. Finns det lokala varianter av leleupi som är mera orangefärgade? Olika lokala varianter av Tr. brichardi, ex. Mpimbwe, verkar vara spännande. Är "Chaitika" och "Chiwa" Tr. brichardi? De är randiga som brichardi brukar vara. Andra favoriter är Cyanthopharynx foae och furcifer; Xenotilapia spp; Spatodus spp.; Callochromis spp.; Haplotaxodon microlepis; Lamp. callipterus (stora hanar som bär med sig honor i snäckskal). Petrochromisarna har ett imponerande tandgarnetyr men är allt för stora. Den röda varianten skulle passa om den vore mindre. Julidochromisarter har jag en gammal kärlek till, men ingen art i mina ägor just nu.
Kristian-Hennig Stephan Rutunga med en gul och en röd fläck finns högt på önskelistan. De som kommer in nu (SO) har tyvärr 2 röda fläckar. Stephan, sjekk ut petroimporten.dk ;) Mvh, Kristian
chriber Altolamprologus "sumbu shell" skulle inte vara fel att få tag på - vf eller inte. Verkar vara lätt att få tag på i Europa, men tydligen inte häruppe. Sedan skulle det vara kul att få tag i endera multifasciatus eller similis med känd fångstplats. mvh, Christer