Spontant blir jag lite förvånad över att Ventralis rekomenderas till ett 80cm`s-kar. Revirhävdande hanar är minst lika `på` som en potent tropheus.
Ang. Petricolan skulle jag ha startat med en större gr. Fler hanar än honor är lite roligare att glo på. (De känner på lukten när en hona är lekmogen och förföljer henne intensivt då. Menar att ett tåg på 4-5 st är roligare...;))
Jo jag blev också lite förvånad. Om inte annat så kan man kanske testa och se hur det går. Tänkte köpa ungdjur som får växa upp och se om de kanske kan komma överens. Visst är det bara 80 cm långt men är också 80cm djupt så ytan blir rätt stor ändå, nästan som i ett 375. Får helt enkelt se hur det går. Hoppas någon har nån bra erfarenhet av snälla ventralisar :)
Gällande petricolan har jag som person gärna ett helt stim. Är ju där för att städa lite skit och att småtittas på. Finns ju andra fiskar som är huvudattraktionen. Sen vet jag inte om mer än 4 kanske är för många? Personligen ökar jag gärna till 6, de är ju roliga ändå :)