daniel_i_malmö;804225Vi har vid alla våra auktioner alltid genomfört utbetalningarna efter nästkommande styrelsemöte, som infaller 4 dagar efter auktionen. Tidigare år har vi i samband med detta skickat ut ett mail till säljarna med sammanställningen av deras försäljningsresultat.
I år har vi ambitionen att istället för ett mail få upp det på hemsidan.
Om du tycker det är en oskälig fördröjning kan jag inte göra annat än beklaga.
Det tar några timmar att gå igenom försäljningsresultaten och göra överföringarna till de olika säljarna. Och de som valde att få ut pengarna kontant fick snällt vänta på plats efter auktionen tills vi räknat samman deras resultat, vilket tog en stund.
Vi var många som jobbade från 8-20 med auktionen helt utan paus på söndagen, så att vi skulle sätta oss ner och göra det efter att vi städat auktionslokalen på söndag kväll tycker inte jag är rimligt.
Nästa gång vi i styrelsen träffas är på styrelsemötet 4 dagar efter auktionen, så gör vi som vanligt sammanställningen och kassören får alla uppgifter han behöver för att betala ut summorna.
Välkommen att hjälpa till med att genomföra arrangemanget nästa år! ;)
som jag sa så är jag medveten om jobbet ni lägger ner, men ändå tycker jag att det är ganska b, men det är ju min åsikt, att ni gör på ett visst sätt varje år var ju inte något jag var informerad om.
men nu vet jag ju det, och får ju snällt rätta mig i ledet.........
hade jag inte bott 30 mil från malmö kunde jag faktiskt kunnat tänka mig att göra det hjälpa till altså............:)
edit: eftersom du redigerade i efterhand så gör jag samma sak.
som sagt tummen upp för ert ideella arbete, men dock drar det ju in rejält med klirr till eran klubbkassa som kommer er tillgodo senare så helt gratis är det ju inte......
man kan ju säga att man köper en tjänst av er för % av försäljning, och med den tjänsten så ingår ju att ni sköter de uppgifter som försäljningen kräver åt mig.
som att se till att dra köpare till aktionen och att köparna är kvar hela aktionen så att det blir en rättvis budgivning på objekten det ingår ju även att jag ska få betalt direkt eller på konto, hur detta sköts är ju ett av mina sätt att jämföra olika aktioner att besöka, har tidigare besökt bollmora, + en annan stockholms aktion och örebro, linköping och göteborg.
Dock har problemet med alla dessa aktioner varit att det blir aldeles för många likadana utrop så att besökare tröttnar och inte stannar till slutet, detta tycker jag är ett stort problem för intresset att fortsätta gå på aktioner, tror man får börja dela upp aktioner i fiskar och tillbehör så att man kan välja vilken del man vill besöka.
tycker att man ska begränsa alla säljares möjlighet att ha 10-20 sorter av samma sort vilket får folk att tröttna och vänta på aktioner som dröjer och dröjer.
fick höra av flera personer som varit hos er som inte orkat vänta på de fiskar de var intresserade av eftersom det drog ut på tiden som f-n.
ta nu inte det här som negativ kritik utan mer som en del att fundera på för att få ett bättre upplägg än nuvarande.
jag ska inte kritisera mera eftersom kritik inte verkar vara uppskattad, men jag vet ju numera hur det fungerar hos er och därmed tar jag ju oxå beslut om jag säljer på nästa aktion (därmed inte sagt att jag inte gör det)
jag får tacka för alla svar jag fått på enkelt och snabbt sätt och för den utmärkta hemsidan (så har ni fått lite positiv kritik som plåster på såren)