Uppdatering:
Tyvär har jag ingen kamera just nu kanske kan fixxa om 1-3 dagar.
Nu är jag klar me bakgrunden och den sitter fast limmad. Det blev bakgrund på hela baksidan och ena kortsidan. Med 2 filter kammare en på mitten och en i hörnet.(vill ha fri insyn från den öppna sidan, där av filter i mitten.)
Under mitten kammaren har jag öven byggt en grotta/skreva. filter kammare på dom över 30cm och grotta under med "filtermatta" som tak.
Kommer nog ha öppet in till filter kammaren i hörnet, satt fiskar kommer kunna simma in och eventruellt använda dessa som grotter. Det finns kanska gott om plats och så, så jag antar att fiskarna inte kan fastna. Jag vill då inte ha något nät eller så ser fult ut och behöver rengöras.....
Någon me erfarenhet av detta?
Jag har även 2 troffe hyllor inbyggt i hörnet, var sida om filter kammaren. (kanske blir lite för mycke blås precis intill men tror de klarar sig)
Men sjukt va mycke finbetong de gick åt! 25Kilo räckte inte! eller a de räckte ju men fick snåla och blanda in lite sand på den sista delen, jag hoppas den håller den blev mycket tunn kanske 2-3mm på den sista delen och på dom första delarna la jag runt 5-9mm tjockt lager.
Råd till andra som bygger Använd husfix! eller betong me kornstorlek på 3-4 mm max. jag hadde max 6 mm vilket var för stort.
Ser också fram emot bilder!! speciellt på troffehylorna...självklart på hela bakgrunden också!
tycker det verkar spännande med att bygga bakgrund, samlar info om det tills jag startar mitt projekt.
Men det känns som att intresset för att bygga egna bakgrunder är svalt :^)
jag har kanske fel, men det är iaf inte många som är aktiva på att komma med råd angående dessa frågor....
jag ser det som en utmaning och att det kan bli riktigt snyggt!!