sleepy Hej jag har precis köpt ett 810L där jag snart e klar me bakgrunden, så nu börjar jag fundera på vilka andra firrar jag ska införskaffa mig till detta akvarium. Firrar jag har redan: 375L Frontosa mpibwe 3 styck 7-13cm, vill köpa 3-4 mer. Mina bryr sig inte ens om 1cm yngel just nu. Tropheus Sp. Red Chilanga F1 12st Prinsessan av Burundi ett par och yngel. Synodontis Petricola ett par (leker konstant, Blir dock alldrig något) Altolamprologus calvus 2 st. kommer nog kopa 4-6 styck mer. Cyprichromis leptosoma 16st(annan släkt dock) 70L Lamprologus' multifasciatus 12st + yngel Dessa skall jag ha i mitt 810L men kommer behöver en del firrar till för att de inte ska se tomt ut! Fiskar jag funderar på Delfin ciklid Röd zebra Fire fish. Dock vet jag inte de kommer kännas att blanda tanganyika och malawi. Men just nu saknar jag färgklickar i akvariumet. Finns de någon tanganyika alternativ tycker ni? Eller andra fina ;)? Kom me förslag och länka en bild! tack Mvh Mathias
Strommen petrochromis? :) Hej jag har precis köpt ett 810L där jag snart e klar me bakgrunden, så nu börjar jag fundera på vilka andra firrar jag ska införskaffa mig till detta akvarium. Firrar jag har redan: 375L Frontosa mpibwe 3 styck 7-13cm, vill köpa 3-4 mer. Mina bryr sig inte ens om 1cm yngel just nu. Tropheus Sp. Red Chilanga F1 12st Prinsessan av Burundi ett par och yngel. Synodontis Petricola ett par (leker konstant, Blir dock alldrig något) Altolamprologus calvus 2 st. kommer nog kopa 4-6 styck mer. Cyprichromis leptosoma 16st(annan släkt dock) 70L Lamprologus' multifasciatus 12st + yngel Dessa skall jag ha i mitt 810L men kommer behöver en del firrar till för att de inte ska se tomt ut! Fiskar jag funderar på Delfin ciklid Röd zebra Fire fish. Dock vet jag inte de kommer kännas att blanda tanganyika och malawi. Men just nu saknar jag färgklickar i akvariumet. Finns de någon tanganyika alternativ tycker ni? Eller andra fina ;)? Kom me förslag och länka en bild! tack Mvh Mathias
sleepy Jo kanske är dom svåra o färga ut? Denna såg läcker ut! http://www.ciklider.se/tanganyika/petrochromis_polyodon.shtml
LN Ja är lite nördig så att ja blandar inte Mal med Tan. Men det är ja det, vattenmässigt så funkar det alldeles utmärkt att köra fisk ifrån båda sjöarna i samma akvarium. Leulupi är ju en färgklick från Tanganyika, Jullochromis Regani är en annan.
sleepy Jo exact men vet inte hur de känns o blanda ;) Men leulupi kan faktist vara en ide! kanske en 4-5 stycken som man får "leta" efter.