luppe Hej håller på att planera ett litet projekt med en inomhusdamm på 14 kvm där jag ska ha en vattenvolym på ca 9000 liter vatten. Jag skulle behöva tips på filtrering till detta projekt. Tänker mej ett innerfilter eller ytavrinning och ett ytterfilter, typ som till simbassäng, eller har någon nåt bra tips. Gärna beskrivningar, bilder, länkar etc. tack på förhand Mvh/Bosse :D
Markus_A Dessa är bra; http://www.vattenliv.nu/-c-23_113.html Vi har två av den större modellen på jobbet. Kommer det vara hög belastning på filtret, dvs. mkt fiskar? Låter som ett fantastiskt projekt, vad ska du ha i och hur har du tänkt bygga upp allt?
luppe Ska ha kajman, mata mata samt några större malar... Ska ha dammen i ett atrium som vi ska bygga på 60 kvm med lite exotiska växter etc. vet ej hur jag ska gå tillväga än om man ska bygga som de gör med bassänger eller om man ska ha träram och sedan plasta....Gärna ideér mottages.
Janne-E Ska ha kajman, mata mata samt några större malar... Ska ha dammen i ett atrium som vi ska bygga på 60 kvm med lite exotiska växter etc. vet ej hur jag ska gå tillväga än om man ska bygga som de gör med bassänger eller om man ska ha träram och sedan plasta....Gärna ideér mottages. Vilken art utav Kajman? Du lär få både anlägga en landdel och räkna med ett högt nät runt dammen :) Mvh Janne
luppe Dvärgpansarkajman... man kör med plexi...har redan haft djuren i ett par år men de börjar snart växa ur det gamla terrariet
luppe Den som vill han finner.... Är inte sån som producerar massa skrytbilder... Den som vill ha information får höra av sig. Mvh/B
sleepy Luppe tycker du skall länka till en sida me bilder jallefall, man blir ju grymt nyfiken! För jag tror det är mer en 100 pers som jättejärna kollar på bilder. Och jag antar att du inte har lust o sitta o skicka bilder varje dag till massa olika folk ;)
Ove-Planstedt Den som vill han finner.... Är inte sån som producerar massa skrytbilder... Den som vill ha information får höra av sig. Mvh/B Skit i skrytbilderna då, det är informationsbilder vi vill ha:D