Thomas /../4:e kulllen - då simmar det ganska många "marigold" hemma hos er då!
Kanske det blir ytterligare något yngelkar att dra upp dem i..?
Lycka till!
Tyckte först att Marigold såg lite tråkiga ut första gång jag såg dom, men de blev snabbt en stor favorit, otroligt snygga och trevliga fiskar!
Första kullen spottade hon i 240-literskaret den 4 december, och två av dom lyckades gömma sig undan och överleva, så när grabben fick nya stenar 24 januari passade jag på att plocka över dom till 60-liters yngelkaret. Och igår flyttade jag tillbaka dom! :)
Bild 1: De två ynglen & mamman (som fortfarande har kvar några yngel efter tömmningen igår!)
Bild 2: Ett av ynglen & Marigold-chefen (som växt till sig otroligt jämförd med de andra)
Jo vi har
väldigt mycket yngel nu, inte bara en massa Marigold men också rätt många Pseudotropheus polit (som tuggar konstant och numera får spotta i 450-L karet) + en hel del Copadichromis azureus (har en mycket effektiv hona där också) + bl.a. lite Golden, Röd Zebra, Aulonocara Maulana + några få Metriaclima greshakei och Aulonocara "röd rubin".
Har egentligen bestämt att det inte ska bli flera akvarier här, har inte plats till flera änn de 5 vi har.. men har börjat bearbeta dottern så att hon ska förstå att hon också behöver ett yngel-kar i sitt rum. :P
Återinförde också 6 st Copadichromis azureus-yngel till 450liters-karet igår, en annan riktig favoritfisk!
Bild 3: Fyra av azureus-ynglen tillsammans med min lilla azureus-hona som nu tuggar för första gången (och en Cynotilapia afra - Jalo Reef-hona)