Det står ett 900 liters kar här hemma nu och så snart jag får tid ska jag göra en rockad med mitt gamla 470 liters hörnakvarium och flytta över mina fiskar till det större karet. Jag har idag ett par stora påfåglar, ett par stora hantlar, ett par mindre guldsömmar och några till. (Ja, det behövs ett större kar alltså). Mina frågor är följande:
- Kan jag ha ett par Festae tillsamman med dessa fiskar i ett 900-liters?
Var kan man få tag på Festae?
//Kaj
Festaen är väldigt tuff, men kanske om du köper så små som möjligt, (bara så att dom inte kan blir mat till dom övriga;) så kan det kanske funka ett tag, men förr eller senare (ialla fall om dom parar ut o leker) så kommer Festaen att vara tuffare än dom andra.. Guldsömmen är ju rätt tuff den också, men Festaen är värre...
Finns i och för sig en annan risk då, köper du små som blir hunsade hela tiden av dom andra, så är risken att dom inte växer på sig som dom ska, eller rent av tynar bort o blir sjuka.. Men inred med massor med gömställen där bara dom små kan gömma sig så kan det funka..
Hör med din lokala handlare om han inte kan hitta på sina listor, brukar inte vara så svårt att få tag i.. Har du tur så kanske det är uropthalmus (en centralare) istället;) det verkar finnas sånna som säljs som Festae nu igen:) Dom är rätt lika varandra..
Lycka till:D