Joakim EAtt komma med förslag är tydligen tabu för dej :)
Det stämmer bra, det är helt förbjudet. (Om du vill tro på det). Jösses, ett forum är till för debatt, eller? Satsa inte på en politisk karriär ;)
Joakim EVar inte så naiv att du tror att ett ökat antal medlemmar gör tidningen betydligt billigare. Här handlar det mera om att kapa kostnader.
Eftersom jag arbetat mycker med tryckerier så kan jag informera dig om att du har helt fel. Det kostar nämligen inte mycket mer att trycka 1400 än 1000, däremot blir det ju blir det ju rena pengar för NCS för varje ny medlem vi får in.
Vill du på forumet kalla folk för olika ord så som naiv så får det stå för dig, men det kommer inte gynna dig i längden. Det är inte uppskattat av varken mig eller andra. Du kunde väl i alla fall vetat vad du pratar om ifall du skulle klanka ner på folk. Kanske är det du som är naiv?
Joakim ENog vet jag vad SARF är för något och om du tror detta är synonymt med guppy så ber jag dej läsa på...
SARF är något som för mig är totalt ointressant, jag är med i en ciklidförening, inget annat. Hör man sig för så är det många som tycker likadant. Den som vill vara med i generella akvarieföreningar får gärna vara det och det finns mängder att välja på.
Jag har fått den där SARF-aktuellt genom andra underföreningar i mängder med år och nej, den är inte speciellt bra och jag vill inte slå ihop CB med den eller någon annan icke-ciklidrelaterad tidning. För övrigt sjunger väl SARF på sista versen? De kunde inte ens få ihop sitt årsmöte sist.
Vad är problemet egentligen? CB är kanon och den går helt ok.