Zebracikliden Skulle behöva malar som är duktiga städare, men som samtidigt låter bli ev rom som ska få vara ifred från det paret som jag har i ett 720 kar. Några bra tips ?
Alexander-Ylipaa Vad är det för par? Har du ett zebraciklidpar så kanske ancistrus fungerar. Har du däremot fullsize Jaguarciklider är det nog kört. Förstår du hur jag menar?;) Berätta mer om karet och invånarna så kan vi komma med lite fler tips! :)
Zebracikliden Alexander Ylipää;808530Vad är det för par? Har du ett zebraciklidpar så kanske ancistrus fungerar. Har du däremot fullsize Jaguarciklider är det nog kört. Förstår du hur jag menar?;) Berätta mer om karet och invånarna så kan vi komma med lite fler tips! :) Har ett trimac-par ( hanen 40+ , honan ca 16 cm ) i ett 720 l kar..
Ove-Planstedt Auchenoglanis occidentalis är en bra städare, blir dock rätt så stor. Megalechis thoracatum är också bra och lite mindre tycker dock om rom, men ett stort trimac par skrämmer nog bort dem.
Zebracikliden Ola Vad menar du med städare? En som även äter alger eller en som bara äter matrester? Gärna en som gör både och men som låter bli ev rom....
Ola-Svensson Gärna en som gör både och men som låter bli ev rom....Då får du kanske välja ;) Algätare låter inte gärna bli rom, men en trimac fixar nog att köra bort en enmeterspleco!