salmberg Tar och lägger in några bilder till som jag tog för några dagar sen.. Vieja Hetrospila hane och hona.
RobinH Tar och lägger in några bilder till som jag tog för några dagar sen.. Vieja Hetrospila hane och hona. Var du inte nöjd med dom jag la in eller??;) hehe
salmberg Var du inte nöjd med dom jag la in eller??;) hehe Jo för katten.. Bara bidrar med några själv.. Lite rastlös,så vad gör man då..
Banderad Tyvärr, dubbelställning funkar inte. Ska jag ha fler måste jag skaffa en lokal. Och såna har bostadsrättsföreningen tomma i källaren... *-) //Kaj Ingenting att tveka på då... /Jocke
Wilhelm Nu så har elfenbenarna fått sina yngel frisimmandes sen tre dagar. Svårt o få med ynglen på bild. :-|
Kajjjan Ingenting att tveka på då... Njo, det blir nog inget av med det. Jag vill inte tillbringa min lediga tid källaren och är faktiskt väldigt nöjd (i dagsläget, ska jag väl tillägga) med mitt relativt nyinförskaffade 900-liters. //Kaj
Cronan Bidrar med några bilder först på mina V.regani som börjar vissa upp sig mer och mer här hema. Sen på N.tetrachanta hanen och honan med frisimande yngel. Och avslutar med V.bifasiata Rio Chacmax storleken på han är nu c.a 23cm. 25260 25261 25262 25263
RobinH 25264 Kul du fått lek av tetrachantan:D Ska du dra upp några yngel? Har det inte blivit någon lek på bifasciatorna?
Cronan Kul du fått lek av tetrachantan:D Ska du dra upp några yngel? Har det inte blivit någon lek på bifasciatorna? Fångade upp några yngel i går som jag tänkte dra upp. Inte ofta där är efterfrågan på CA-ciklider men dessa ser det ut som det kommer bli ganska lätt att bli av med:) Nej ingen lek på dom än var på gång ett tag men så var jag tvungen att flytta en del fisk mellan karen så jag tror jag störde dom:(!.
RobinH Fångade upp några yngel i går som jag tänkte dra upp. Inte ofta där är efterfrågan på CA-ciklider men dessa ser det ut som det kommer bli ganska lätt att bli av med:) Nej ingen lek på dom än var på gång ett tag men så var jag tvungen att flytta en del fisk mellan karen så jag tror jag störde dom:(!. Nä det e ju inte som malawi direkt, men jag har faktiskt aldrig haft några problem att bli av med dom jag har dragit upp ca 30-40st.
Wilhelm Elfenbencikliderna med sina yngel. I slutet av filmen (0:47 och 1:03) ser man hur honan virvlar upp bottensedimentet med sina bröst och bukfenor för att ynglen ska få äta upp det som gömt sig där. mbPCW3o9zKI
JockeB Elfenbencikliderna med sina yngel. I slutet av filmen (0:47 och 1:03) ser man hur honan virvlar upp bottensedimentet med sina bröst och bukfenor för att ynglen ska få äta upp det som gömt sig där. mbPCW3o9zKI Trevlig film Wilhelm:D