Wilhelm "Byggde" ihop en verkligen låg T5 ramp. Bara 13mm hög. Det är ett 14 Watts rör 6500K och kommer säkerligen att fylla sin funktion. ;)
laestander Snyggt ser väldit bra ut. Lägg ut en bild till med armaturen vänd så ser man lite mer hur det ser ut :)
RobbanG Så ser den ut på undersidan ;) Snyggt! Tycker ofta de stora och höga ramperna förstör en del av helhetsintrycket av akvariet varför din lösning ser mycket lovande ut. Vad har du för material i kåpan, plast eller plåt?
Wilhelm Det är inte så dålig ljusspridning. Akvariet är egentligen alldeles för stort för "rampen". Passar bättre över ett 40 liters kar. Vänstra karet med 40W T8 rör och nästan heltäckande ramp och det högra med min slimline 14W T5 ramp. Rören över vänstra karet är väl inte så värst bra.
Wilhelm Ur mitt "Man tager vad man haver förråd"! Har 60-70 kilo Alu-profiler (bländskydd till MH armaturer) T5 rör, elektroniska hf-don och vit lack. Kvar att göra är gavlarna till min "slimline ramp" ©! ;) Plockade ihop "ingredienserna" till rampen på mitt arbetsbord.